אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על רקע השחיקה בפעילות: תנובה רוצה לנגוס בשניצל תירס של טבעול צילום: ענר גרין

בלעדי לכלכליסט

על רקע השחיקה בפעילות: תנובה רוצה לנגוס בשניצל תירס של טבעול

יצרנית המזון, שסובלת מירידה בנתחי שוק, בוחנת הרחבת המותג סנפרוסט לשוק תחליפי הבשר הנשלט על ידי אסם

11.07.2017, 07:07 | נורית קדוש

תנובה במאמצים להגדלת פעילותה שנשחקה בשנים האחרונות. ל"כלכליסט" נודע כי החברה בוחנת כניסה לקטגוריית תחליפי הבשר, בעזרת המותג שלה סנפרוסט, ששולט בקטגוריית הירקות הקפואים עם הכנסות של 540 מיליון שקל בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

שוק תחליפי הבשר, המגלגל 230 מיליון שקל בשנה, נשלט על ידי קבוצת אסם עם מותג טבעול, 60%. לצדו פועלת זוגלובק, המחזיקה ב־30% מהשוק, והיתר נחלק בין מותגים קטנים. על כן, למרות עוצמתו של מותג סנפרוסט, מדובר בשוק שלא יהיה פשוט לחדור אליו. על כל פנים יהיה זה הניסיון השני של תנובה להגדיל את פעילות המותג החזק שלה, לאחר שבימים האחרונים השיקה החברה פירות קפואים תחת סנפרוסט.

אין זאת החזית היחידה שתנובה שוקלת לפתוח מול אסם: במקביל בוחנת החברה הרחבת מותג המאפים "מעדנות" לפיתוח מחלקות אפייה ברשתות השיווק, זירה שבה פועלת אסם עם מותג בונז'ור. מדובר בפרויקט מורכב, שכן עיקר התרומה של אסם לרשתות השיווק בתחום זה הוא הידע הרב שצברה לאורך השנים בתחום אספקת ציוד התפחה ואפייה, נראות המאפים והדרכת עובדים.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

תנובה תחל בחודש הבא להפיץ את משקאות חברת המיצים הטבעיים פריניב. מדובר במהלך שנועד בעיקר להגדיל את הכנסות תנובה, שתשתמש במערך ההפצה הנוכחי שלה. פריסתה של פריניב התבצעה מאז 2015 על ידי זוגלובק. קטגוריית המשקאות הטבעיים מגלגלת כ־150 מיליון שקל בשנה, ופועלים בה בעיקר מותג פריגת של החברה המרכזית למשקאות, פרימור של גניב ופריניב, שמכירותיה מוערכות ב־25 מיליון שקל בשנה. תנובה מחפשת מקורות להגדלת פעילותה שנשחקה בשנתיים האחרונות בשיעור חד. מכירות החברה ירדו בשנה שעברה ב־3.9%, בעוד שוק המזון כולו חתם את השנה בירידה קלה של 0.5% בלבד. מתחילת השנה נקטה החברה מבצעי הוזלות חסרי תקדים והצליחה לבלום את הירידה, כך שאת המחצית הראשונה של השנה חתמה עם עלייה של 2.5% במכירות.

בנוסף לכך החברה סובלת מנטישת בכירים רבים שעבדו בחברה לאורך שנים ארוכות וצברו ידע ונסיון. לפני כשבועיים הודיע גיא פרופר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, על החלטתו לסיים את כהונתו. עזיבתו מצטרפת להתפטרות בכירים נוספים בשנה החולפת, ובראשם אופיר יעקוביאן, סמנכ"ל הכספים, שהתפטר לפני כשלושה חודשים בעקבות חילוקי דעות קשים עם אייל מליס מנכ"ל החברה. קודם לכן התפטרו יובל צעירי, סמנכ"ל טכנולוגיות, ואלונה אריאל להב, סמנכ"לית תקשורת ורגולציה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לאן נעלמו המנהלים המוכשרים מתנובה ?
אוסם התברכה במנהלים מצויינים שגדלו בבית הספר של תנובה. אם תנובה חושבת שהיא תוכל להתמודד עם אנשים מבריקים שלא השכילה לשמר היא טועה טעות פטאלית. הנהלת תנובה הנוכחית ממשיכה בתגובות ההיסטריות כפי שאנו רואים יום יום בתקשורת. יואילו מנהלי הקונצרן ללבוש חגורות הצלה ולהבין שהספינה טובעת. חבל על העובדים המסורים. את מעט המשאבים שנותרו בארגון יקצו לרשתות ביטחון לחברי ההנהלה שפורשים בזה אחר זה.........
אחד מי יודע  |  08.08.17
1.
למשל, לגבינת "פרמז'ן" שלה ולפרמז'ן אמיתי יש קשר רק בשם שנתנו לה בתנובה.
טעם של גבינה מותכת, ללא קשר לפרמז'ן. מחלבות גד למשל מייבאים גבינת גרנה פנדו אמיתית מאיטליה, ואף שהיא ברמה נמוכה יותר מפרמז'אנו רז'אנו אמיתית, היא עדיין גבינה טעימה מאוד ששווה את ה25 ש"ח. תנובה, אתם לא יכולים למכור גבינה מותכת ב30 ש"ח, ולקרוא לה פרמז'ן. מעבר לזה אנחנו לא צורכים מוצרי חלב כך שאני לא יודע לגבי כל השאר, אבל אני מאמין אם אני צורך רק מוצר חלב אחד ויש בו בעיה, ודאי שיש עוד מוצרים עם בעיות.
תנובה מתדרדרת.  |  11.07.17