אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הניסוי מתרחב: פייסבוק תתחיל לשתול פרסומות בתוך הצ'ט שלכם

הניסוי מתרחב: פייסבוק תתחיל לשתול פרסומות בתוך הצ'ט שלכם

הרשת החברתית השיקה כלי פרסום בתוך ההודעות שאנשים שולחים בתחילת השנה באופן מוגבל - באוסטרליה ובתאילנד בלבד. עתה הודיעה שתפיץ אותו ברמה עולמית. לפי הערכות, הכלי יכניס לה 20 מיליארד דולר עד 2020

12.07.2017, 11:31 | ויקי אוסלנדר
פייסבוק מרחיבה את ניסיונות הפרסום במסנג'ר: הרשת החברתית הגדולה בעולם השיקה את השירות הטורדני באוסטרליה ובתאילנד בינואר השנה - וכעת היא הודיעה על ניסוי השירות ברמה העולמית.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך נועד להגדיל את הכנסות החברה מפרסום, שהסתכמו במהלך 2016 ב-27 מיליארד דולר, יותר מפי שניים לעומת 2015. לפייסבוק זה בוודאי לא מספיק: היום משתמשים באפליקציית המסנג'ר של פייסבוק כ-1.2 מיליארד איש בכל חודש, ששולחים 2 מיליארד הודעות ביום. היא פופולרית מאוד - ושנייה רק לווטסאפ (שגם היא בבעלות הרשת החברתית).

פרסומות בצ פרסומות בצ'ט | צילום: messengerblog.com פרסומות בצ

שירות הפרסומות החדש יופיע במהלך שיחה רגילה בין אנשים באפליקציה. את המודעה יאלצו המשתמשים לגלול מטה כדי להמשיך לשוחח. לפי הערכות של ברקליס שירות מודעות מסוג זה יוכל להניב לפייסבוק כ-20 מיליארד דולר נוספים עד 2020.

בפייסבוק מאמינים ככל הנראה שהמשתמשים לא יעזבו אותה - ולא משנה מה תעשה להם. ואולם, לא מן הנמנע שמהלך זה יהיה הקש האחרון: בשנים האחרונות מתגברת נטיית משתמשים שונים לנהל את האינטראקציות המהותיות שלהם בסביבה ממודרת יותר מאשר הפלטפורמות הציבוריות של פייסבוק. הבריחה לצ'טים קבוצתיים במסנג'ר או ווטסאפ הובילה לירידה מתמשכת בתוכן המקורי שאותם משתמשים מעלים לרשת החברתית. בעקבות מגמה זו, החלה פייסבוק להזמין תוכן מקורי של מוציאים לאור, להרחיב את השידורים החיים שלה ואף לפתח סדרות מקור.

יתכן שהמהלך של פייסבוק יכשיל אותה: חדירה כל כך אגרסיבית ולא-רלוונטית להתכתבויות האישיות שלנו תהרוס את חוויית הצ'ט ואף תפתח שנאה של המשתמשים כלפי המותגים שנדחפים להם לשיחה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות