אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: עד 2035 - כל המכוניות החדשות שיימכרו באירופה יהיו חשמליות צילום: קרלוס בריאנט

מחקר: עד 2035 - כל המכוניות החדשות שיימכרו באירופה יהיו חשמליות

במחקר שנערך ביוזמת הבנק ההולנדי ING מעריכים כי מכוניות חשמליות יהפכו ל"בחירה הרציונאלית עבור מרבית הנהגים באירופה", כבר בין 2017-2024, בעיקר בזכות הירידה הצפויה במחירי הסוללות ושיפור בטווח הנסיעה בין טעינה לטעינה. היצרניות האירופיות, שמפגרות אחרי יריבותיהן האמריקאיות בייצור סוללות, צריכות להיות מודאגות

15.07.2017, 09:08 | שירות כלכליסט
כל המכוניות החדשות שיימכרו באירופה בעוד כשני עשורים יהיו חשמליות, הודות לתמיכה ממשלתית וירידת מחירי הסוללות, כך מעריך מחקר שנערך ביוזמת הבנק ההולנדי ING.

עם זאת, בבנק מזהירים כי מכיוון שב-2035 מכוניות חשמליות ייצגו את כל המכוניות החדשות שיירכשו ביבשת, יצרניות הרכב האירופיות ישתרכו מאחורי היריבות שלהן מארה"ב ואסיה, שכבר מובילות בכל הקשור לייצור סוללות.

קראו עוד בכלכליסט

הודעתה של צרפת בשבוע שעבר כי תאסור על מכירת מכוניות המונעות מדלק ודיזל החל מ-2040, מעניקה דחיפה נוספת לתחזית ההולנדית, ומצביעה על התמיכה הממשלתית במעבר. יתרה מכך, לפי ההערכות ב-ING, מכוניות חשמליות יהפכו ל"בחירה הרציונאלית עבור מרבית הנהגים באירופה" כבר בין 2017-2024, על רקע ירידת מחירים, הרחבת טווח הנסיעה שלהן והתפשטות תשתיות הטעינה.

נקודת טעינה של מכוניות חשמליות בנורבגיה, צילום: קרלוס בריאנט נקודת טעינה של מכוניות חשמליות בנורבגיה | צילום: קרלוס בריאנט נקודת טעינה של מכוניות חשמליות בנורבגיה, צילום: קרלוס בריאנט

מחברי הדו"ח חוזים כי עד 2024, הבעלות על מכונית חשמלית בגרמניה תהיה זהה לזו של בעלות על מכונית רגילה המנועת על דלק.

אחת הסיבות שבבנק מציינים למעבר הצרכנים למכוניות חשמליות היא הירידה הצפויה בעלויות הסוללות. לכך יצטרף גם שיפור בטווח הנסיעה בין טעינה לטעינה מסביבות 160 ק"מ כיום ליותר מ-600 ק"מ בעוד עשור.

לפיכך, ההערכה היא כי לקראת סוף העשור הבא יצרניות הרכב יתחילו להתמקד רק במודלים חשמליים. כך למשל, וולבו הודיעה לאחרונה כי החל מ-2019 תייצר רק מכוניות היברידיות וחשמליות.

מנגד, בכנס אנרגיה שנערך בשבוע שעבר באיסטנבול, נציגים של חברת הנפט רויאל דאץ' של, של חברת הנפט הממשלתית של סעודיה ושל סוכנות האנרגיה הבינלאומית, דחו את הרעיון שהפופולריות הגדלה של המכוניות החשמליות עלולה לפגוע בביקוש לנפט.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אכן, זוהי סופן הכלכלי של מדינות מפיקות הנפט(רוסיה, סעודיה, וונצואלה ועוד...)
מכוניות צורכות כמחצית מתפוקת הנפט העולמית היומית, כשהביקוש הגדול הזה לנפט יעלם, מחיר הנפט ירד באופן חד מאוד. המכוניות החשמליות צורכות חשמל המופק מאנרגיה סולארית, מגז, מפחם, מאנרגיה גרעינית, מרוח וגם מנפט. וצפוי בעתיד לפי מחקרים עדכניים שפורסמו לאחרונה, שעלות האנרגיות המתחדשות יהיו זולות יותר מעלות אנרגיה פוסילית. תוך כעשרים שנה צפויה ירידה חדה מאוד בביקוש לנפט, דבר שיגרום למחירו לקרוס, ובכך יגרום לקשיים גדולים מאוד למפיקות הנפט המסתמכות עליו לשגשוגן הכלכלי. מבחינתנו יביא הדבר לקשיים כלכליים גדולים ברוסיה, שיביאו לגל עלייה גדול ומבורך של עד כמיליון יהודי מרוסיה.
אליהו  |  16.07.17
לכל התגובות