אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יורדים אל העם: פולקסווגן תממן את נבחרת הכדורגל הגרמנית צילום: רויטרס

יורדים אל העם: פולקסווגן תממן את נבחרת הכדורגל הגרמנית

פולקסווגן תחליף את מרצדס בנץ, שהעניקה את החסות העיקרית של נבחרת גרמניה ב-45 השנים האחרונות. החברה תשלם בין 25 ל-30 מיליון יורו בשנה להתאחדות הכדורגל הגרמנית

16.07.2017, 15:29 | תומר הדר

פולקסווגן תהפוך לספונסרית העיקרית של התאחדות הכדורגל הגרמנית (DFB) ונבחרת הכדורגל הלאומית של גרמניה, כך הודיעה היצרנית ביום שישי.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הצהרת פולקסווגן, ההסכם בין היצרנית ובין ה-DFB, הוא יכנס לתוקפו ב-2019 וימשך עד 2024 לפחות. על פי מקורות בפולקסווגן, שווי ההסכם הוא כ-25 עד 30 מיליון יורו בשנה, סכום הכולל שישה מיליון יורו בהענקת חסות לגביעים של ה-DFB., צילום: trucktrend.com על פי הצהרת פולקסווגן, ההסכם בין היצרנית ובין ה-DFB, הוא יכנס לתוקפו ב-2019 וימשך עד 2024 לפחות. על פי מקורות בפולקסווגן, שווי ההסכם הוא כ-25 עד 30 מיליון יורו בשנה, סכום הכולל שישה מיליון יורו בהענקת חסות לגביעים של ה-DFB. | צילום: trucktrend.com על פי הצהרת פולקסווגן, ההסכם בין היצרנית ובין ה-DFB, הוא יכנס לתוקפו ב-2019 וימשך עד 2024 לפחות. על פי מקורות בפולקסווגן, שווי ההסכם הוא כ-25 עד 30 מיליון יורו בשנה, סכום הכולל שישה מיליון יורו בהענקת חסות לגביעים של ה-DFB., צילום: trucktrend.com

פולקסווגן תחליף את מרצדס בנץ, שהעניקה את החסות העיקרית של נבחרת גרמניה ב-45 השנים האחרונות. פולקסווגן, שעדיין נאבקת בשרידי פרשת "דיזלגייט" מימנה בעבר את קבוצת הכדורגל של וולפסבורג, עיר הבית של פולקסווגן, אך חדלה מלממן את הקבוצה לפני כשנתיים, בעיצומה של הפרשה.

על פי הצהרת פולקסווגן, ההסכם בין יצרנית הרכב ובין ה-DFB ייכנס לתוקפו ב-2019 ויימשך עד 2024 לפחות. על פי מקורות בפולקסווגן, שווי ההסכם הוא כ-25 עד 30 מיליון יורו בשנה, סכום הכולל שישה מיליון יורו בהענקת חסות לגביעים של ה-DFB.

ההחלטה להפוך לספונסרית העיקרית של נבחרת גרמניה נובעת בין היתר מאירגון מחדש של פולקסווגן המיועדים "להנגיש" את היצרנית לגרמנים, שאינם ממהרים לשים את פרשת "דיזלגייט" מאחוריהם.

בדו"ח המכירות של ה-ACEA, ארגון יצרני הרכב האירופאי, מופיעה גרמניה במקום הראשון מבין מדינות האיחוד האירופי, עם 1,787,026 מסירות. בפועל, מדובר בשוק החשוב ביותר עבור יצרני הרכב האירופים, אך בעוד שרוב מותגי הרכב האירופים רשמו עליות נאות במכירותיהם (לדוגמה, 5.4% ברנו, 4.2% בפיז'ו, 10.9% בפיאט), דווקא פולקסווגן רשמה עלייה מזערית במחציתה הראשונה של השנה – 0.5% בלבד, כתוצאה מאובדן נתח שוק בעיקר בשוק הגרמני. כעת מקווים בפולקסווגן להחזיר עטרה ליושנה. במרצדס, בנתיים מתרחש תהליך הפוך: במותגי היוקרה, מרכז הכובד עובר דווקא לסין ולמזרח הרחוק והשוק הגרמני מאבד מחשיבותו. 

תגיות