אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשתות המזון חוזרות להגדיל תקציבי פרסום צילום: מיקי נעם אלון

רשתות המזון חוזרות להגדיל תקציבי פרסום

רשתות השיווק הן המפרסמות הגדולות במחצית השנה של 2017, עם עלייה של 4% בהשקעה לעומת קיטון של 1% בתקופה המקבילה. החברות שהשקיעו הכי הרבה בפרסום: שטראוס, סופר־פארם ובזק

18.07.2017, 08:30 | נורית קדוש

רשתות השיווק חוזרות להשקיע בפרסום לאחר צמצום היקפים בשנים קודמות. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, רשתות השיווק נמצאות במקום הראשון בדירוג המפרסמים למחצית הראשונה של 2017 עם צמיחה של 4% ביחס לשנת 2016 והוצאה לפרסום של כ־140.8 מיליון שקל בקטגוריה כולה. המפרסמת המובילה בקטגוריה על פי נתוני יפעת הנה סופר־פארם שהשקיעה בקטגוריה כ־35.7 מיליון שקל, והיא גם המפרסמת השנייה בגודלה בכל השוק, אחרי קבוצת שטראוס.

הרשתות הקטנות מפצות על צמצום הפרסום

השינוי המשמעותי בענף קמעונאות המזון שחווה בשנה שעברה ירידה, בין היתר על רקע קריסת מגה, הוא עליית בהיקפי הפרסום של רשתות שיווק קטנות שפחות פעלו במגרש זה. כך, שבעוד שופרסל הקטינה את היקפי הפרסום במחצית הראשונה השנה ב־1% ל־23.4 מיליון שקל, יינות ביתן שרכשה את מגה, הפכה השחקנית הרביעית בגודלה בקטגוריה עם עלייה של כ־52% בתקציב הפרסום שלה, שהסתכם בכ־9.1 מליון שקל. נראה כי למרות רכישת מגה בעיר, עיקר ההשקעה של ביתן היתה ברשת הנושאת את שמו, שכן הקמפיינים הבולטים של הרשת היו "יינות ביתן — תו פלוס", ו"יינות ביתן — שבועות שחיכיתם למבצע כזה". זאת בעוד למגה בעיר היה בעיקר את קמפיין: "מגה בעיר - קופצים שנייה עושים קנייה". סגירתה לפני כשנה וחצי של תת־רשת הדיסקאונט you של מגה ומכירת סניפיה למספר רשתות קטנות ובינוניות, הביאה לכך שרמי לוי – שיווק השקמה, שלרוב אינה מפרסמת, הגדילה פי 4 את תקציב הפרסום שלה שהסתכם בכ־4.7 מליון שקל. לוי לא הסתפק בקמפיינים של מבצעים, אלא השקיע גם בקמפיין תדמית "דקה טעימה" בו מוצגת הרשת על ידי שפים המכינים בסניפים תבשילים ממוצרי המותג.

לא רק רשתות השיווק פעלו להגדלת החשיפה שלהן באמצעות פרסום. בראש החמישיה הפותחת של החברות המפרסמות ניצבת שטראוס, שהגדילה ב־16% את תקציב הפרסום, שהסתכם ב־52.2 מיליון שקל. אחריה כאמור נמצאת סופר־פארם. במקום החמישי נמצאת קבוצת נסטלה עם השקעה לפרסום של כ־35.8 מיליון שקל ועלייה של 24% עם קמפיינים לסלטי צבר, גלידות לה פרוטה של נסטלה, ובמבה עגולה. את רשימת החברות המפרסמות עזבה במחצית הראשונה יוניליוור, שהתמודדה בשנה החולפת עם משבר הסלמונלה שהתגלתה בדגני הבוקר של החברה בקיץ שעבר. את מקומה תפסה חברה בינלאומית אחרת מבענף, פרוקטר אנד גמבל שניצבת במקום התשיעי.

נחום ביתן הבעלים של יינות ביתן, צילום: מיקי נעם אלון נחום ביתן הבעלים של יינות ביתן | צילום: מיקי נעם אלון נחום ביתן הבעלים של יינות ביתן, צילום: מיקי נעם אלון

למרות צמצום של 19% בהיקף הפרסום, למקום השלישי ברשימת החברות הגיעה קבוצת בזק המצויה בשבועות האחרונים בטלטלה עזה עקב חקירת רשות ניירות ערך. בזק, שבתקופה המקבילה ב־2016 היתה במקום הראשון של החברות המפרסמות, השקיעה כ־44.8 מיליון שקל בקמפיינים ל־yes ולבזק באינטרנט.

איקאה מרימה את פרסום ענף הריהוט ב־27%

אחרי רשתות השיווק, השנייה בדירוג הענפי היא קטגוריית הריהוט, עם עלייה של כ־27% והוצאה כוללת לפרסום של כ־88.8 מיליון שקל. זאת בעיקר בזכות איקאה שהכפילה את תקציב הפרסום שלה במחצית הראשונה של השנה, עם השקעה של כ־16.7 מיליון שקל, גידול של כ־97%.

משרדי הממשלה העלו ב־31% את היקפי הפרסום והגיעו למקום השלישי בדירוג הענפי עם השקעה לפרסום של כ־81.1 מיליון שקלים. המפרסם המוביל בקטגוריה הוא משרד החינוך, אחריו משרד התחבורה ובמקום השלישי משרד הכלכלה.

למקום הרביעי הגיעה קטגוריית מוצרי החשמל ואלקטרוניקה עם גידול של כ־18% והשקעה לפרסום של כ־77 מיליון שקל, כאשר המפרסמים המובילים שלה הם טורנדו עם השקעה של 14.9 מיליון שקל, ואלקטרה עם השקעה של כ־8.4 מיליון שקל. עוד במקום הרביעי קטגוריית הרכבים הפרטיים עם גידול של 10% והשקעה לפרסום של כ־77 מיליון שקל. המפרסמים המובילים בקטגוריה הם בני משה קרסו וסוכנות רכב לים התיכון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות