אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא תיכנס לקמעונאות הפיזית עם סופרמרקט חכם צילום: אתר freshfruitportal

עליבאבא תיכנס לקמעונאות הפיזית עם סופרמרקט חכם

ענקית המסחר המקוון תפתח שלושה סניפים של סופרמרקט Hemma בשנגחאי ובבייג'ינג. הלקוחות יוכלו לקנות ולסעוד במקום, ולשלם בסמארטפון

18.07.2017, 20:54 | שירות כלכליסט

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא מגבירה את המאמצים לחדור לשוק הקמעונאות הפיזית. השבוע הודיעה החברה על פתיחתם של שלושה סופרמרקטים חדשים בבייג'ינג ושנגחאי, כחלק מאסטרטגיית "הקמעונאות החדשה" שלה שמשלבת בין מסחר מקוון וחנויות פיזיות — כך דיווחה רשת CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

ברשת החנויות, המה (Hemma), יכולים הלקוחות לקנות, לסעוד, להזמין משלוח של מצרכים ולשלם באמצעות הטלפונים הסלולריים.

החנויות אמנם ייראו כמו כל סופרמרקט שכונתי, אך על פי עליבאבא, לכל פריט ברקוד ייעודי, שניתן לסרוק אותו כדי לקבל מידע על המוצר ומחירו. המשתמשים יירשמו למינוי בהמה באמצעות חשבונות הטאובאו או עליפיי שלהם.

סניף המה בסין, צילום: אתר freshfruitportal סניף המה בסין | צילום: אתר freshfruitportal סניף המה בסין, צילום: אתר freshfruitportal

"אנחנו מאמינים שעתיד הקמעונאות החדשה יתקיים כהרמוניה של קניות מקוונות ופיזיות", אמר דניאל ז'אנג, מנכ"ל קבוצת עליבאבא.

חנויות המה נפתחו ב־2015 בניסיון להמציא מחדש את הסופרמרקטים. כיום, מפעילה עליבאבא 13 חנויות בשנגחאי, בייג'ינג ונינגבו, שמשרתות לקוחות במרחק של עד 3 ק"מ, כדי להבטיח משלוח מהיר. עליבאבא משתמשת בביג־דאטה כדי לזכור את העדפות הקנייה של כל לקוח, על מנת ליצור המלצות אישיות לקנייה. בנוסף תציג מידע על אספקת המזון הטרי הזמינה בהתאם למיקומו הגיאוגרפי של הלקוח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות