אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתרי ההזמנות הקשיחו את מדיניות הביטולים במלונות צילום: marriott

אתרי ההזמנות הקשיחו את מדיניות הביטולים במלונות

ענקיות המלונאות מריוט והילטון יאפשרו ביטול ללא קנס בין 72 ל־48 שעות לפני מועד ההגעה המתוכנן

18.07.2017, 23:42 | שירות כלכליסט

ענקיות מלונאות בארה"ב יחייבו לקוחות על ביטולים שנכנסו פחות מ־48 שעות לפני מועד ההגעה שתוכנן.

החלוצה של המהלך היא מריוט אינטרנשיונל, שבאחרונה רכשה את רשת מלונות סטארווד. בחודש שעבר השיתה מריוט מדיניות ביטולים ללא קנס של 48 שעות לכל הפחות להזמנות חדשות ברשתות שלה בארה"ב, קנדה, האיים הקאריביים ואמריקה לטינית. הילטון העולמית תטיל מדיניות ביטולים דומה בארה"ב ובקנדה, מסוף החודש.

על פי ביורן הנסון, ממומחה לתיירות באוניברסיטת ניו יורק, כניסתם לזירה של שירותי ההזמנות המקוונים הגדילה במידה משמעותית את מספר הביטולים, לעתים בטווח של שעות ספורות ממועד ההגעה המתוכנן. בעקבות זאת נאלצים בתי המלון להיעזר באתרים או באפליקציות כדי למלא חדרים בזריזות, לעתים בהוצאה משמעותית.

המדיניות החדשה מחריגה מקרים מסויימים. מריוט, למשל, לא תכלול בה את מלונות הבוטיק או את נכסי הטיים־שר. בדומה, הילטון מסרה כי זכייניות יוכלו להחליט שהן אינן מעוניינות להחילה. לעומת זאת, מלונות בערים מרכזיות יוכלו לדרוש זמן ביטול מינימלי של 72 שעות. הנוהל המחמיר צפוי להגדיל את הזמינות של חדרים בערים כמו ניו יורק, ששיעור התפוסה בהן גבוה. עם זאת, נוסעים עסקיים קובלים כי ייענשו שלא בצדק. "לוחות זמנים של פגישות משתנים כל העת", אמר ל"ניו יורק טיימס" דגלאס קווינבי, אנליסט בכיר בפוקוסרייט.

מלון מריוט בלונדון, צילום: בלומברג מלון מריוט בלונדון | צילום: בלומברג מלון מריוט בלונדון, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות