אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרנית קונדומי דורקס תמכור את חטיבת המזון למקורמיק צילום: flickr

יצרנית קונדומי דורקס תמכור את חטיבת המזון למקורמיק

העסקה תקדם את רקיט בנקיזר למימוש תוכניתה להפוך למובילה של מוצרי בריאות והיגיינה. החטיבה כוללת את מותג החרדל והקטשופ פרנצ'ס

19.07.2017, 21:44 | שירות כלכליסט

אחרי שגברה על יוניליוור והורמל פודס, חברת מקורמיק האמריקאית, המייצרת תבלינים ועשבי תיבול, תרכוש את חטיבת המזון של רקיט בנקיזר בעסקה המוערכת ב־4.2 מיליארד דולר.

החטיבה כוללת את מותג החרדל והקטשופ פרנצ'ס ואת הרוטב החריף פרנק'ס. מכירת חטיבת המזון תאפשר לרקיט הבריטית להתמקד בחטיבת תחליפי החלב החדשה שלה, שמתבססת על רכישת מיד ג'ונסון עבור 18 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה. העסקה עם מקורמיק תסייע לה להחזיר חלק מהחובות שצברה כתוצאה מהרכישה. 

"בעקבות רכישת תחליפי החלב של ג'ונסון מיד, העסקה הזו מייצגת צעד נוסף לעבר הפיכת רקיט בנקיזר למובילה עולמית של מוצרי בריאות והיגיינה", מסר מנכ"ל רקיט ראקש קאפור. רקיט מייצרת מגוון רחב של מוצרים, מקונדומים של דורקס ועד למשכך הכאבים נורופן וחומרי ניקוי. באפריל האחרון הודיעה החברה כי תבחן מחדש את חטיבת עסקי המזון, שאינה שייכת לעסקי הליבה שלה.

במקביל, העסקה תאפשר למקורמיק למצב את עצמה טוב יותר בשוק התבלינים האמריקאי, שמגלגל 21 מיליארד דולר בשנה, כך לפי נתוני חברת המחקר IBISWorld.

 

לורנס קורזיוס, מנכ"ל מקורמיק, הסביר כי העסקה מאפשרת לחברה "לספק תחת גג אחד את כל צורכי התיבול". העסקה תעזור למקורמיק להעלות את המכירות לכ־5 מיליארד דולר ב־2017 מ־4.4 מיליארד דולר ב־2016. מקורמיק מנסה כבר תקופה להרחיב את הנוכחות העולמית שלה ובשנה שעברה הביעה עניין ברכישת פרמייר פודס הבריטית.

תגיות