אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרן קדמה רכשה את השליטה בחברת אביזרי הרכב גיל־קאר צילום: אייל יצהר

בלעדי לכלכליסט

קרן קדמה רכשה את השליטה בחברת אביזרי הרכב גיל־קאר

היקף העסקה לרכישת 60% מהחברה מידי משפחת גיליס עומד על 100 מיליון שקל. בדצמבר האחרון רכשה קרן קדמה מאלקטרה גם את רשת אוטו דיפו ביחד עם אייס. על הפרק: מיזוג אפשרי בין שתי חברות אביזרי הרכב הסינרגטיות

23.07.2017, 07:28 | גולן חזני

קרן קדמה ממשיכה במסע הקניות שלה ורוכשת את השליטה (60%) בחברת גיל־קאר מידי משפחת גיליס. ל"כלכליסט" נודע כי היקף העסקה הוא כ־100 מיליון שקל.

גיל־קאר עוסקת ביבוא, שיווק והתקנה של אביזרים לרכב, כולל אביזרי מיגון, בטיחות, מולטימדיה ותקשורת. עם לקוחותיה נמנים ציי רכב וחברות ליסינג. הסניף הראשי והמטה של החברה שוכנים ברחוב נירים בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

החברה נוסדה על ידי שלמה גיליס לפני יותר מ־50 שנה. היא התפתחה לרשת בפריסה ארצית, שמנוהלת כיום על ידי בנו של שלמה, רועי גיליס, וחתנו, דובי גרובשטיין. הכנסות החברה מוערכות ב־150 מיליון שקל בשנה, והיא נחשבת לרווחית.

עבור קרן קדמה מדובר בחברה סינרגטית לאוטו דיפו, אותה רכשה הקרן בדצמבר האחרון מאלקטרה צריכה במסגרת עסקת אייס. קדמה רכשה את השליטה באייס־אוטו דיפו תמורת 190 מיליון שקל. 145 מיליון שקל שולמו בתשלומים: 100 מיליון שקל במזומן ו־45 מיליון שקל בשני תשלומים בתוך שנה ובתוך שנה וחצי. כמו כן, קדמה לקחה על עצמה התחייבויות לטווח קצר של אייס־אוטו דיפו בכ־45 מיליון שקל. אוטו דיפו פועלת ברובה לצד סניפי אייס. ישנה אפשרות כי מנהלי

קדמה ימזגו בין שתי החברות.

מנהלי קרן קדמה, מימין: גלעד שביט, אורי עינן וגלעד הלוי, צילום: אייל יצהר מנהלי קרן קדמה, מימין: גלעד שביט, אורי עינן וגלעד הלוי | צילום: אייל יצהר מנהלי קרן קדמה, מימין: גלעד שביט, אורי עינן וגלעד הלוי, צילום: אייל יצהר

קדמה היא קרן השקעות שמנוהלת בידי אורי עינן (בנו של מנחם עינן, לשעבר בכיר בעזריאלי), גלעד הלוי (בנו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי) וגלעד שביט (לשעבר בכיר בחברה לישראל). הקרן מנהלת כמיליארד שקל ומתמחה ברכישת חברות והשבחתן. בשנים האחרונות היא השקיעה, בין היתר, ביקבי כרמל, דנאל, ברנד תעשיות ובקווליטסט. בשבוע שעבר רכשה יחד עם קרן סקיי את השליטה בש.א.ל, שעוסקת במוצרים לתחום התשתיות, לפי שווי של 280 מיליון שקל.

קרן סקיי עצמה פועלת אף היא בתחום האביזרים לרכב, ומחזיקה בשליטה בחברת המצברים שנפ ביחד עם מנכ"ל החברה אורי רוזנשיין. שנפ רכשה באוגוסט 2016, בהובלת הקרן, מחצית ממניות חברת א.ד.י מערכות, העוסקת ביבוא מערכות סטריאו ואזעקות לרכב, לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל. שנפ ביצעה את העסקה לפני שנה במכפיל של 6.5 על הרווח התפעולי ושל 8.8 על הרווח הנקי, כך שנראה שהרכישה של קדמה היא על פי מכפילים דומים. 

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
הם לחוצים ולא מסוגלים לעמוד בלחץ הפניות
אתר לא פועל באופן תקין, מענה טלפוני שפניו אל הספקים ולא ללקוחות שלהם (בעלי הרכב) , אין להם מענה טכנולוגי עדכני, חבל שיונדאי וצמפיון ממשיכים לעבוד מולם , מומלץ לדרוש מערכות מקוריות ללא התקנות של גיל קאר, ממליץ שתנסו גם אתם לפני קניית שירות מהם ליצור איתם קשר טל' לקבלת מענה טכני
רפי  |  20.01.20
9.
גיל קאר מהגרועים שיש אם לא הגורעים ביותר
ליד הערך חפאר במילון מופיע גיל קאר. עבודה מתחת לכל ביקורת. הם גורמים נזקים לכלי הרכב, אחריות אין, הם לא מסוגלים לתקן דבר שהם מתקינים. היחס גרוע והשירות מתחת לכל ביקורת. הסיבה היחידה שיבואני רכב עובדים איתם היא מחירים וטובות הנאה, איכות אין שם וגם לא תהיה. במדינה מתוקנת גיל קאר היתה נסגרת ובעליה היו מאחורי סורג ובריח.
אבירם לוי  |  25.10.17
לכל התגובות