אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפתרון של חברת החשמל לעיכוב בחשבונות: פער של שבועיים בין החשבוניות צילום: עמית שעל

הפתרון של חברת החשמל לעיכוב בחשבונות: פער של שבועיים בין החשבוניות

בעקבות סיום העיצומים, החלו בחברה להפיק חשבוניות חדשות - ובימים הקרובים יקבלו הלקוחות את התשלום למאי-יוני; החשבונית של יולי-אוגוסט תישלח בפער של שבועיים

24.07.2017, 20:31 | ליאור גוטמן

חברת החשמל החלה לשלוח בימים האחרונים את חשבונות החשמל המעוכבים, בעקבות סיום השביתה של ועד העובדים. 

ב-12 ביוני חדלו עובדי החברה לדרוש תשלום מהלקוחות, דבר שהוביל לכך שרבים לא קיבלו את החשבון לחודשים מאי-יוני. ההקפאה במשלוח החשבוניות גררה חשש לתשלום גבוה מהרגיל בסוף הקיץ.

העיצומים בחברת החשמל הסתיימו בשישי האחרון, מה שמאפשר הפקת חשבוניות חדשות. לפיכך, כבר בימים הקרובים חלק מהלקוחות יקבלו את את החשבון של מאי-יוני. ומה לגבי החשבון של יולי ואוגוסט, שאמור היה להגיע באמצע החודש הבא? לפי מנכ"ל חברת החשמל, הפתרון שנמצא הוא דחייה של כשבועיים בין משלוח של חשבון אחד לשני, כך שאת החשבון הקרוב ניתן יהיה לשלם מיד, ואת החשבון של יולי-אוגוסט ניתן יהיה לשלם בתחילת ספטמבר, כלומר סמוך לקבלת המשכורת.

עופר בלוך, צילום: עמית שעל עופר בלוך | צילום: עמית שעל עופר בלוך, צילום: עמית שעל

הפתרון של חברת החשמל נמסר היום (ב') לשרי האוצר והאנרגיה, על ידי מנכ"ל החברה עופר בלוך. לדבריו, "כל החשבונות ללקוחות העסקיים שטרם נשלחו עד לתאריך 23.7.17, הופקו ונשלחו זה מכבר בימים האחרונים. בפלח לקוחות זה, זיהינו כי שיעור קטן יחסית מהלקוחות יקבלו חשבון של יותר מתקופת צריכה אחת. לפיכך, החברה תייצר מרווח יזום של פרק זמן של כשבועיים בין החשבונות שכבר הופקו ונשלחו לאותם לקוחות, לבין החשבונות השוטפים הבאים".

מי שמתכוון לערוך דיון מעקב על התשלומים והשפעתם על הציבור הוא יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, שפנה כבר בנושא לשר יובל שטייניץ, אך השר סירב להתערב וחיכה שהמשבר בחברת החשמל יסתיים.

בחברת החשמל טוענים שיקח להם כשלושה שבועות לייצב את מצב החברה, לאחר שבאמצע יוני הופסקה הגבייה ועד למצב שנולד להם "בור" תזרימי של 2 מיליארד שקל לכל חודש שביתה. כדי לצמצם את הנזק החברה נטלה בשבועיים האחרונים שתי הלוואות מבנקי הפועלים ולאומי בהיקף כולל של כ-1.3 מיליארד שקל. 

תגיות