אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דניה סיבוס קיבלה אישור להקים שוב את החניון שקרס צילום: דנה קופל

דניה סיבוס קיבלה אישור להקים שוב את החניון שקרס

החברה חתמה עם עיריית ת"א על מתווה לבנייה מחדש את החניון שקרס ברמת החייל. במסגרת המתווה תשלם דניה סיבוס פיצוי של 1.5 מיליון שקל לעירייה

25.07.2017, 07:20 | דותן לוי

עיריית תל אביב אישרה לחברת דניה סיבוס להקים בשנית את חניון רמת החייל, כך עולה מדיווח של החברה. בשלב זה לא מדובר בהיתר בנייה, אלא בחוזה בלבד בין שני הגופים השותפים לפרויקט - דניה והעירייה. רשמית, ההסכם נחתם כבר ב־27 ביוני והוא כלל סעיף המחייב את דניה סיבוס לשלם פיצוי של כ־1.5 מיליון שקל לעיריית ת"א. הסיבה שדניה דיווחה רק כעת על ההסכם נבעה מוויכוח לגבי מועד תשלום הפיצוי, כך שרק לאחר שהכסף הועבר העיריה הסכימה לשחרר את ההסכם.

קראו עוד בכלכליסט

ההסכם מלווה את כל השלבים, וכולל בין היתר הוראות הנוגעות לאחריות החברה על הבאת האתר למצב בטוח להמשך ביצוע העבודות, לוח זמנים מעודכן, הוצאת היתר בנייה וביצוע תכנון מפורט, המשך ביצוע עבודות ההקמה ותשלום פיצוי בגין נזקים והוצאות שנגרמו לעיריה בקשר עם האירוע.

לפי ההסכם, דניה סיבוס תישא בעלויות ההקמה של החניון עד להשבתו למצבו קודם לאירוע, כמו כן, דניה תהיה זכאית לקבל מהעירייה את יתרת החוב המקורית על הפרויקט הנאמדת ב־17 מיליון שקל.

החניון שקרס ברמת החייל. 6 הרוגים, 24 פצועים , צילום: רויטרס החניון שקרס ברמת החייל. 6 הרוגים, 24 פצועים | צילום: רויטרס החניון שקרס ברמת החייל. 6 הרוגים, 24 פצועים , צילום: רויטרס

חניון הברזל הממוקם ברחוב הברזל פינת הנחושת שבאזור התעסוקה של רמת החייל קרס ב־5 לספטמבר 2016. החניון כלל 4 קומות תת־קרקעיות והיה בשלבים האחרונים של הבניה. בקריסה נהרגו 6 פועלים ו־24 נפצעו. מאז הקריסה מתנהלת חקירה של משטרת ישראל, וזו טרם הסתיימה. ל"כלכליסט" נודע כי בשלב זה המשטרה ממתינה לדו"ח מקצועי של הטכניון הבודק את המקרה.

במקביל לחקירה דניה סיבוס פועלת לפנות את אתר הקריסה, והגישה בקשה להיתר מחדש. ההערכות הן, כי פינוי ההריסות יסתיים בתוך כחודשיים ולאחר מכן תמתין החברה לקבלת היתר שלאחריו זמן הביצוע יארך כשנה.

הפרויקט שייבנה יהיה זהה חיצונית אך יכלול שינויים בשלד וחיזוקים. דניה סיבוס שכרה את המהנדס הבכיר ישראל דוד לתכנן את השלד ועיריית ת"א שכרה את שירותי המהנדס הבכיר שמואל אנגל שיבצע בקרה על עבודתו של דוד. בנק הפועלים שמימן את הפרויקט בתחילת הדרך ימשיך ללוות פיננסית את הקמת החניון.

עד כה נשאו דניה סיבוס וחברת הביטוח מנורה (עם מבטחי משנה) בעלויות הנזקים שנגרמו כתוצאה מהקריסה, דניה סיבוס נשאה בהשתתפות העצמית בעלות מוערכת של עשרות מיליוני שקלים ואילו מנורה נשאה בעלות משוערת של כ־17 מיליון שקל אשר כללה גם את הפיצוי למשפחות ההרוגים ולפצועים, ואת הפיצוי לבעלי העסקים בסביבה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "נעשה תכנון מחדש על ידי צוות מחודש שבחן את כל מכלול העבודה".

תגיות