אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק רוצה להילחם בסרטונים הפיראטיים שמתפרסמים אצלה

פייסבוק רוצה להילחם בסרטונים הפיראטיים שמתפרסמים אצלה

החברה רכשה סטארט-אפ שמפתח כלי ניהול זכויות קניין, במטרה לזהות סרטונים ותכנים אחרים שמפירים זכויות יוצרים. זאת, בעקבות ביקורת שקיבלה מבעלי התכנים ושאיפה ליישר קו עם יוטיוב, שכבר מפעילה כלים דומים

25.07.2017, 11:23 | עומר כביר
פייסבוק רכשה את סטארט-אפ ניהול זכויות הקניין Source3 כדי להילחם בסרטונים פיראטיים שמועלים לרשת החברתית - כך לפי הודעה שפורסמה באתר הסטארט-אפ.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו נרגשים להביא את מומחיות הקניין הרוחני, המותגים וזכויות היוצרים שלנו לצוות בפייסבוק לקהילה הגלובלית של 2 מיליארד משתמשים, שצורכים תוכן, מוזיקה, סרטונים ושאר קניין רוחני מדי יום", נכתב בהודעה מטעם מייסדי החברה. "הקמנו את Source3 כדי לזהות, לארגן ולנתח קניין רוחני בתוכן משתמשים, ובנינו פלטפורמה מלאה לניהול קניין רוחני ברשת וליצירת מערכות יחסים עם מותגים. אנחנו מתרגשים לקראת הצעד הבא במסע שלנו".

תכונת הווידאו החי של פייסבוק תכונת הווידאו החי של פייסבוק תכונת הווידאו החי של פייסבוק

פרטי העסקה לא פורסמו, ואולם ככל הנראה מדובר בסכום לא גבוה יחסית. לחברה היה רק סבב גיוס אחד, לפני כשנתיים, בו גייסה 4 מיליון דולר בהובלת Contour Venture Partners. מפייסבוק נמסר בתגובה לאתר Recode: "אנחנו נרגשים לעבוד עם הצוות של Source3 וללמוד מהמומחיות שהם פיתחו בקניין רוחני וזכויות יוצרים. כתמיד, אנחנו ממוקדים במתן שירות טוב לשותפים שלנו".

הרשת החברתית מנסה זה זמן רב להתמודד עם תכני וידאו פיראטיים שמועלים אליה, בפרט מאז החלה לאפשר למשתמשים הזרמת שידורי וידאו חיים. הקשיים של החברה עוררו עליה ביקורת מצד בעלי זכויות יוצרים, במיוחד לאור מערכות זיהוי התוכן המתקדמות שמפעיל אתר שיתוף הווידאו יוטיוב. עם זאת, מהלכים כמו הרכישה הנוכחית צפויים לצמצם את הפער.

תגיות