אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנחיות בנק ישראל דוחפות את קל אוטו לגייס חוב בבורסה צילום: שאול גולן

בלעדי לכלכליסט

הנחיות בנק ישראל דוחפות את קל אוטו לגייס חוב בבורסה

בעקבות הגבלת האשראי לרכב בבנקים, מחשש לסיכון לא מבוקר, מתכננת חברת הליסינג קל אוטו לגייס חצי מיליארד שקל בהנפקת אג"ח בת"א. בעוד הריבית הבנקאית לענף היא 3%-5%, שוק ההון מציע לחברות ליסינג ריביות של 2%-3%

26.07.2017, 06:56 | אורן פרוינד

כשהבנקים סוגרים את הברז, החברות פונות לבורסה. חברת הליסינג קל אוטו, שבבעלותו ובניהולו של שמוליק קליין, תצא בקרוב לגיוס ענק של חצי מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח בבורסת תל אביב. כך נודע ל"כלכליסט". קל אוטו תצטרף לחמש חברות ליסינג, שכבר גייסו חוב בשוק ההון המקומי, והיא רק סנונית ראשונה מבין חברות ליסינג נוספות שמתעניינות כעת במהלך, לאור צמצום החשיפה של הבנקים לענף לאחרונה.

קראו עוד בכלכליסט

את הגיוס של קל אוטו תבצע, ככל הנראה, חברת החיתום אייפקס בניהולו של אליאב בר דויד, והוא צפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים. החברה נמצאת בהכנות של תשקיף וקבלת דירוג מחברות הדירוג בישראל.

פרשנות מגלגלים את הסיכון בשוק הרכב לתיק הפנסיוני איך אנחנו קונים כל כך הרבה מכוניות למרות המינוס? הלוואות. תנאי המימון של חברות הליסינג הפכו אותן לבנקים לכל דבר. הרגולטור צריך להתערב לפני המשבר הבא אורן פרוינד, 3 תגובותלכתבה המלאה

בקל אוטו, שעד אפריל האחרון העסיקה בתפקיד משנה למנכ"ל את החשוד בפלילים אבי מוטולה (לשעבר מנכ"ל אפריקה תעשיות), מקווים להקטין באמצעות הגיוס את עלויות המימון. הריביות שהם מקבלים היום בבנקים נעות בטווח של 3%–5%, בעוד שוק ההון מציע ריביות של 2%–3% לחברות ליסינג דומות, כך שמבחינת קל אוטו מדובר בחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה. כך, למשל, סדרה ט"ז (החדשה ביותר) של אלבר נסחרת בתשואה לפדיון של 2.05% על אג"ח צמודת מדד מדורגת A3 עם מח"מ של 3.48 שנים. סדרה ד' (החדשה ביותר) של אלדן נסחרת בתשואה לפדיון של 2.98% על אג"ח צמודת מדד מדורגת Baa1 עם מח"מ של 2.95 שנים.

חברות ליסינג נוספות שהנפיקו אג"ח בבורסה הן קרסו, שהאג"ח שלה נסחרות בתשואה לפדיון שקלית של 1.5%, חברת UTS, זרוע הליסינג של UMI (יוניברסל) שנסחרת בתשואה לפדיון של 2.3%, ושלמה החזקות שנסחרת בתשואה לפדיון של 2%.

קליין (54) הקים את קבוצת קל אוטו ב־1992, וכיום עוסקת החברה בשיווק כלי רכב חדשים, בליסינג ובהשכרה. ב־2011 הקימה קל אוטו את אלה סאן ריזורט - מתחם דירות נופש. בנוסף היא מחזיקה ברשת מוסכי אוטו אקספרט בפריסה ארצית, בחברת הובלת רכב ובחברת קל נדל"ן, העוסקת בהשקעות בנדל"ן. על פי הערכות, קל אוטו ממוקמת במקום שביעי בין חברות הליסינג הגדולות בישראל, אחרי שלמה SIXT, אלדן, אלבר ודומותיהן. גודל צי החברה נאמד בכ־10,000 מכוניות.

בשנים האחרונות עברה קל אוטו שינויים מהותיים. בדצמבר 2014 מונה לחברה לראשונה מנכ"ל חיצוני, דני שביט, מי שהיה מנכ"ל אלדן. שביט פרש שנתיים לאחר מכן לטובת תפקיד מנכ"ל דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן. משנת 2014 התמקדה קל אוטו במכירת רכב חדש - "יד ראשונה אפס קילומטרים", ולשם כך הקימה אולמות תצוגה ברחבי הארץ, שהגדול בהם ברחוב יצחק שדה בתל אביב. עם לקוחות הלסינג הבולטים של קל אוטו נמנים אפריקה ישראל ונמל אשדוד. במאי 2015 נחשף ב"כלכליסט" כי מוטולה מונה למשנה למנכ"ל, אך באפריל השנה הוא פרש.

קל אוטו

שנת הקמה: 1992

מנכ"ל ובעל השליטה: שמוליק קליין

פעילות: שיווק כלי רכב חדשים, ליסינג והשכרה

חברות־בנות: רשת מוסכי אוטו אקספרט, חברת הובלת רכב, זרוע הנדל"ן קל נדל"ן, קל סוכנות לביטוח ומתחם דירות הנופש אלה סאן ריזורט

צי כלי הרכב של החברה: 10,000 מכוניות (אומדן)

שמוליק קליין, צילום: שאול גולן שמוליק קליין | צילום: שאול גולן שמוליק קליין, צילום: שאול גולן

תגיות