אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנד מנופח: מזרן ים הפך אביזר לצילומי אינסטגרם

טרנד מנופח: מזרן ים הפך אביזר לצילומי אינסטגרם

האינסטגרם מלא בסלבס שמצולמים על מתנפחים בשלל צורות. העוקבים הלהוטים רצים לקנות, להצטלם ולהעלות לרשת כדי לגרום לחברים לקנא

30.07.2017, 09:00 | דנה קסלר

פעם מזרן ים היה מזרן ים. המטרה שלו היתה לספק מקסימום נוחות כשאתם שוכבים עליו בים או בבריכה. אחר כך המציאו מזרני ים עם משענות וחורים מיוחדים להניח בהם פחית קולה צוננת, כדי שתרגישו כמו הנסיך המדליק מבל אייר. אך הימים שבהם מזרן ים היה מוצר פונקציונלי עברו. היום מזרן ים הוא אביזר לצילומי אינסטגרם ושאר רשתות חברתיות, ובתור שכזה הוא כמובן איבד מזמן את צורתו כמזרן. כי מי רוצה להצטלם עם מזרן? אנשים רוצים להצטלם כשהם רוכבים על ברבורים, חדי־קרן בעלי רעמה בכל צבעי הקשת או על פגסוסים מכונפים.

הכל התחיל, כך אומרים, בקיץ 2015 כשכוכבת הפופ האמריקאית טיילור סוויפט העלתה לאינסטגרם תמונה שלה בביקיני מבלה עם בן הזוג דאז, הדי.ג'יי והמפיק הסקוטי קלווין האריס, כשהם רוכבים על ברבור לבן מתנפח בתוך בריכה כחולה וצלולה. אותה תמונה, שנעזרה בפילטר רטרו רומנטי כלשהו, הציתה את דמיונם של אינספור סלבס, סטייליסטים וצלמים, ועד סוף הקיץ ההוא לא נרשמה סלבית אחת שלא הצטלמה בבגד ים כשהיא רוכבת על אביזר מתנפח.

מימין: ריהנה על ברבור מתנפח וג מימין: ריהנה על ברבור מתנפח וג'סטין ביבר שוכב על דונאט בבריכה מימין: ריהנה על ברבור מתנפח וג

קים קרדשיאן צולמה למגזין בבגד ים שלם לבן וחיוך מסתורי, כשהיא רוכבת על אותו ברבור כשל סוויפט. הדוגמנית ג'יג'י חדיד והאקס שלה, ג'ו ג'ונאס מלהקת הבנים האחים ג'ונאס, צולמו מתמזמזים על גבי חד־קרן מתנפח, הצף במימי הבריכה במסיבת ה־4 ביולי שסוויפט ערכה, כשמסביבם עוד אורחים מפורסמים צפים על בובות מתנפחות. מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט, שרה סמפיו, צולמה כשהיא שוכבת בביקיני על מזרן מתנפח בצורת כנפי מלאך, כיאה למעמדה.

לעורר קנאה ברשת

רשימת הסלבס שהצטלמו והעלו תמונות של עצמם עם מתנפחים עוד ארוכה, וכללה גם גברים - ג'סטין ביבר בלי חולצה שכוב על דונאט, למשל - וגם סלבס מקומיים. בר רפאלי הצטלמה על ברבור לבן בבריכה של מלון הבוטיק היוקרתי שאטו גלילי שבו חגגה את מסיבת הרווקות הישראלית שלה. ההשפעה של כל התמונות הללו הורגשה מיד. חנויות מקוונות החלו לפרסם מתנפחים מעוצבים כמו של הסלבס, שאותם ניתן להזמין בכמה עשרות דולרים בלבד.

טיילור סוויפט. התחילה את הטרנד טיילור סוויפט. התחילה את הטרנד טיילור סוויפט. התחילה את הטרנד

העיתונות הבריטית דיווחה שמאז קיץ 2015 ועד הקיץ הנוכחי נרשמה עלייה מטאורית במכירת מתנפחים קיטשיים שנועדו לעורר קנאה אצל חברי הפייסבוק ועוקבי האינסטגרם של הרוכש. פריימרק דיווחו על עלייה מטורפת במכירות של מתנפחים גדולים כקטנים - השנה הנוער בקטע של מחזיקי כוסות מתנפחים בכל מיני צורות

משעשעות - ואמזון דיווחו שעץ דקל מתנפח בגובה 1.80 מטר נחטף כמו לחמניות חמות.

להתחכך בחד־קרן

 

מה שברור לכולם זה שמטרת הרכישה היא עיצוב פריים מעורר קנאה ברשתות החברתיות. לינזי ווקר, קניינית הצעצועים הראשית של רשת ארגוס הבריטית, שבין המוצרים הפופולריים שלה השנה נרשם דינוזאור מתנפח, אמרה בראיון ל"גרדיאן" כי "תרבות האינסטגרם, שבה משתמשים מנסים לייצר צילומים צבעוניים ובוהקים שמעידים על סטטוס חברתי, על מנת להרשים את חבריהם, דוחפת לקוחות לקנות אביזרים מוזרים או קיטשיים כדי לעצב את הצילום המושלם".

הטירוף נמשך השנה, כשהוא מקבל טוויסט בוטה. ניקי מינאז' התחככה בצורה שאינה משאירה מקום לדמיון בחד־קרן מתנפח שישב על הדשא ולא הבין מאיפה זה בא לו, בקליפ לסינגל "Make Love", שלה ושל הראפר גוצ’י מיין. קים קרדשיאן משווקת עתה מזרן מתנפח בצורת ישבן ענק שחוטיני שחור חוצה אותו. תמורת 98 דולר גם תמונת האינסטגרם הבאה שלכם תוכל לכלול את התחת של קים קרדשיאן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות