אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מובילאיי לא תאפשר רכב אוטונומי מלא"

"מובילאיי לא תאפשר רכב אוטונומי מלא"

ג'ף הרבסט, סגן נשיא אנבידיה, אחת החברות המובילות בתחום הרכב האוטונומי: "אינטל השקיעה הרבה כסף ותצטרך להשקיע עוד הרבה"

02.08.2017, 08:14 | מאיר אורבך והגר רבט

"אינטל הגיעה מאוחר לתחום הרכב האוטונומי, הרכישה של מובילאיי היתה צעד מבריק אבל הטכנולוגיה שלה לא מספיקה לנהיגה אוטונומית מלאה", כך אמר אתמול ג'ף הרבסט, סגן נשיא ענקית המעבדים הגרפיים Nvidia (אנבידיה), הנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הרכב האוטונומי.

אנבידיה הודיעה אתמול כי תחזק את נוכחותה בישראל. לאחר שהחברה השקיעה בשתי חברות מקומיות, כעת היא מתכוונת לקיים את הכנס המרכזי שלה בישראל. הרבסט הגיע לישראל לרגל מהלך ההתרחבות.

קראו עוד בכלכליסט

אנבידיה היא החברה הגדולה ביותר בעולם בתחום המחשוב הגרפי. החברה, שלה שווי שוק של כ־100 מיליארד דולר, מעסיקה כ־10 אלף עובדים ברחבי העולם. על אף שלמתחרות שלה יש נוכחות בולטת בישראל, אנבידיה שמרה על נוכחות קטנה יחסית, שנבעה בעיקר ממכירת שבבים לחברות מקומיות.

הרבסט: הטכנולוגיה של מובילאיי מתיאמה לשלב השני והשלישי של הרכב האוטונומי, שלא מאפשר נהיגה אוטונומית מלאה, אלא דורש נהג תומך" הרבסט: הטכנולוגיה של מובילאיי מתיאמה לשלב השני והשלישי של הרכב האוטונומי, שלא מאפשר נהיגה אוטונומית מלאה, אלא דורש נהג תומך" הרבסט: הטכנולוגיה של מובילאיי מתיאמה לשלב השני והשלישי של הרכב האוטונומי, שלא מאפשר נהיגה אוטונומית מלאה, אלא דורש נהג תומך"

אחת המתחרות הבולטות עבורה היא אינטל, שהסתערה על תחום הרכב האוטונומי כאשר הודיעה בחודש מרץ כי תרכוש את מובילאיי הישראלית לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר.

"אינטל הגיעה מאוחר לתחום", אמר הרבסט. "הרכישה של מובילאיי היתה צעד מבריק לרכישת כישרון בתחום ואינטל הבינה שהיא חייבת לעשות צעד כזה, אבל אני מאמין שהטכנולוגיה שלנו היא קפיצת דרך לעומת זו של מוביילאיי. הטכנולוגיה שלה אמנם צברה המון קילומטרים, אבל היא בעיקר מתיאמה לשלב השני והשלישי של הרכב האוטונומי, שמבוסס על ראיה ממוחשבת. שלב זה עדיין לא מאפשר נהיגה אוטונומית מלאה, אלא דורש נהג תומך".

לדברי הרבסט, "פעם חשבנו שנוכל ללמד את הרכב כל תרחיש אפשרי בכביש אבל הבנו שנצטרך לכתוב מיליארדי שורות קוד. היופי של בינה מלאכותית היא שהתוכנה לומדת בעצמה. מובילאיי היא חברה נהדרת ויש לי הרבה הערכה אליהם, אבל אנחנו נוהגים בדרך שונה. כדי שתהיה בעתיד נהיגה אוטונומית לחלוטין אתה חייב להשתמש בבינה מלאכותית. אינטל השקיעה הרבה כסף ותצטרך להשקיע עוד הרבה".

באשר לתוכניות ההתרחבות בישראל הרבסט אמר: "יש לנו רצון לגדול כאן. יש לנו כיום 20 אנשים במרכז הפיתוח הקיים, אבל המשרדים החדשים יאפשרו לנו כח אדם של עד 100 איש. נשקיע בחברות וגם נרכוש חברות בישראל. המשרדים שלנו יהיו בסופו של דבר במרכז תל אביב, היכן שכולם נמצאים. יש כאן בום של סטארטאפ. אחרי עמק הסיליקון, זה המקום שאנו חייבים להיות בו. אין לנו כוונה לפתוח משרדים בשלב הנוכחי בחיפה כמו אינטל. נתחיל בתל אביב ונתקדם".

בתוך כך, מובילאיי השלימה אתמול את כל התנאים המתלים להשלמת העסקה למכירתה לאינטל. על פי הודעה של מובילאיי, אתמול התקבל האישור של הרשות לסחר הוגן בדרום קוריאה - התנאי האחרון שנדרש מטעם גורמים רגולטורים בעולם. העסקה תושלם ותצא לפועל ביום שני ה־7 באוגוסט.

מובילאיי בחרו לא להגיב לכתבה.

תגיות