צילום: דוד הכהן
אגד ושתי חברות סיניות זכו במכרז ההפעלה של הרכבת הקלה בתל אביב
מדובר בקונסורציום "תבל" בהובלת אגד החזקות ובשיתוף שנזן מטרו וחברת CCECC הסיניות. הממונה על ההגבלים יצטרך להחליט אם לאשר את הזכייה משום שאגד היא עדיין קבוצת התחבורה הגדולה במדינה
02.08.2017, 18:46 | ליאור גוטמן
קונסורציום "תבל" בהובלת חברת אגד החזקות (51%) ובשיתוף שנזן מטרו (30%) וחברת CCECC הסיניות (19%) הוא הזוכה במכרז להפעלת הקו האדום - הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב. כך הודיעה חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על קידום הרכבות והפעלתן.
קראו עוד בכלכליסט
בהתאם לאמור במכרז, נת"ע פנתה כבר בשלב מוקדם יותר לממונה על ההגבלים העסקיים והציגה בפניה את שלוש ההצעות, לקבלת עמדתה מכוח החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות.
היום עדכנה החברה את הממונה בדבר ההצעה המובילה ועם קבלת התייחסותה תתכנס ועדת המכרזים שנית. הסיבה העיקרית היא שאגד היא עדיין קבוצת התחבורה הגדולה במדינה, ולה נתח שוק של 40% בתחום ההסעים באוטובוסים. בשל כך, זכייה של אגד בתחום הרכבות הקלות עלולה להגדיל משמעותית את כוחה בענפי התחבורה הציבורית השונים, מה שמחייב אישור.
אם וכאשר יאושר ההסכם, הוא יקצב לעשר שנות הפעלה עם אופציה להארכה לשש שנים נוספות. על מנת להבטיח את רמת השירות, הגדירה נת"ע 17 מדדי שירות שבהם יידרש המפעיל לעמוד. בין היתר מוגדרים לוחות הזמנים המדויקים להפעלה, זמינות הרכבות, בטיחות, ניקיון ומידע נגיש לנוסע. תדירות הקו האדום בשעות השיא תהיה אחת לשלוש דקות וחצי. נת"ע תבצע את הבקרה והאכיפה על שירותי המפעיל.
7 תגובות לכתיבת תגובה