אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי בכלל רוצה טלוויזיה בפייסבוק? צילום: ליאור באקאלו

מאקרו טכנולוגי

מי בכלל רוצה טלוויזיה בפייסבוק?

מיזם הטלוויזיה של הרשת החברתית מתקרב למסכים, אבל לא ברור למה שמישהו ירצה לצפות בו: התוכן צפוי להיות ירוד, הפרסומות יעצבנו והגולשים לאו דווקא ישתפו פעולה עם המודל

05.08.2017, 13:09 | הגר רבט
1. יצירת קהילות. בשבועות הקרובים פייסבוק צפויה להשיק את פרויקט הטלוויזיה המיוחל שלה, ולהתחיל להזרים תוכני וידאו מקוריים שייצרו עבורה שותפותיה. בניגוד לנטפליקס, שמשחררת את כל פרקי הסדרות שלה בבת אחת, פייסבוק רוצה לחזור למתכונת השידור המסורתית של פרק בשבוע כדי ליצור קהילות סביב כל תוכנית. ההיגיון המנחה הוא שבמקום ליצור שיחות מזדמנות בפיד, המשתמשים יוכלו ליצור דיונים מעמיקים יותר (או סתם ארוכים יותר) עם אנשים שחולקים איתם את התחביב.

2. איכות מפוקפקת. אלא שבשלב זה נראה שאין לפייסבוק שום יומרות ליצור תוכן איכותי. המטרה שלה היא הפקת תוכניות נישה לקהילות בעלות תחומי עניין ספציפיים ומפולחים. כך למשל היא הזמינה תוכנית ספורט מוטורי על רכבי שטח משודרגים (Monster Trucks) בעלות הפקה נמוכה במיוחד. למה? כי עמוד הפייסבוק של היוצרים זכה ליותר לייקים מזה של התוכנית "בית הקלפים".

פייסבוק וטלוויזיה? לא משתלבים היטב, צילום: ליאור באקאלו פייסבוק וטלוויזיה? לא משתלבים היטב | צילום: ליאור באקאלו פייסבוק וטלוויזיה? לא משתלבים היטב, צילום: ליאור באקאלו

3. תחרות קשה. במקביל לתוכניות קצרות לקהלים מפולחים, הרשת החברתית מתכננת להפיק גם מספר מצומצם של תוכניות טלוויזיה לקהל הרחב. אבל הסיכוי שפייסבוק, שמצנזרת תמונות של אמהות מניקות, תצליח להפיק תוכן מתוסרט ברמה גבוהה נראה אפסי. ובתקופה שבה כמות התוכן המקורי גדלה למימדים אימתניים, קשה לראות את התכנים של פייסבוק מתחרים בהצלחה על שעות הטלוויזיה של המשתמש הממוצע.

4. הרגלי צפייה. אך איכות התוכן אינה הרכיב היחידי שעלול להרחיק את הצופים. ההכנסות מפרויקט הווידאו של פייסבוק צפויות להגיע מפרסומות, וגם כאן פייסבוק צפויה לשוב למסורת ותיקה: שידור פרסומות באמצע התוכניות בלי אפשרות לדלג עליהן. האם המשתמשים באמת מעוניינים - או מסוגלים - לחזור למודל הצפייה הזה, ועוד באינטרנט?

5. תוכן גולשים. מאחר ששולי הרווח בתחום הפקת הווידאו נמוכים גם כך, פייסבוק מתעתדת להסתמך בסופו של דבר על תוכן עצמאי שיוצרים יעלו לפלטפורמה שלה במטרה לחלוק איתה בהכנסות. מדובר במודל דומה לזה שיוטיוב מפעילה זה שנים בהצלחה. אם פייסבוק שואפת לספק לצופים עוד הדרכות איפור, פירוק מוצרי אלקטרוניקה או אכילת חטיפים מוזרים, לא בטוח עד כמה העולם מחכה לכך בנשימה עצורה.

תגיות