אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התשובה של פייסבוק לפייק ניוז: "חוות דעת נוספת" למאמרים

התשובה של פייסבוק לפייק ניוז: "חוות דעת נוספת" למאמרים

הרשת החברתית תעביר תוכן חשוד או טעון במיוחד לביקורת של צוות תוכן שיבדוק את טיבו. לאחר מכן, יצורפו לפרסום לינקים למאמרים המציגים פרספקטיבה שונה של הסיפור. האם נמצא פיתרון לחדשות המזויפות?

06.08.2017, 12:17 | ויקי אוסלנדר
פייסבוק נלחמת בחדשות מזויפות באמצעות קישורים למאמרים סותרים - Related Articles - שנבחנים מזה זמן מה ועתה יושקו באופן נרחב. זהו כלי חדש שיצרף לנושאים טעונים מאמרים או ידיעות שונות, שיכולים להעניק "פרספקטיבה שונה", לדברי החברה, לפוסט שהועלה.

קראו עוד בכלכליסט

הנהלת הרשת החברתית הודיעה כי אלגוריתם שפיתחה יסמן פוסטים מסוימים כמעוררי מחלוקת ואלו יעברו לבודקי עובדות. לאחר בחינת הפוסט, יחליטו הבוחנים האם לצרף קישורים מתחת לפוסט המקורי, כך שקוראים יוכלו לקבל הקשר רחב יותר לתוכן אליו הם נחשפים ולהחליט בעצמם האם מדובר בחדשות מזויפות. בפייסבוק מעריכים שהכלי החדש לא ישפיע על העמודים שמנהלים המשתמשים.

המאמרים המורחבים של פייסבוק המאמרים המורחבים של פייסבוק המאמרים המורחבים של פייסבוק

בחודשים האחרונים פייסבוק בחנה את הכלי החדש על קהל מצומצם של משתמשים ולטענתה, "מאז תחילת הבדיקה, שמענו כי 'מאמרים קשורים' מעניק לאנשים פרספקטיבה ומידע נוסף, ועוזר להם לקבוע האם החדשות שהם קוראים הם מטעים או שקריים". בפועל המהלך של פייסבוק מסייע לחברה להילחם בחדשות המזויפות מבלי להפעיל כלים של צנזורה, שזוכים בפני עצמם לביקורות שונות. עם זאת, פייסבוק מוכנה בפועל להעביר את ההחלטה והאחריות לגבי תקפות או לגיטימיות של תכנים בפלטפורמה שלה לידי מערכות בינה מלאכותית ובודקים אנושיים, לעיתים מחוץ לחברה.

בסוף השבוע פייסבוק אף הודיעה כי השיקה כלים ייעודיים לקראת הבחירות הסוערות שצפויות להתקיים בקניה ביום ג' הקרוב. בין היתר יצרה פייסבוק דף מיוחד שמכיל טיפים כיצד לזהות חדשות מזויפות, בדיקת כתובות אינטרנט וחיפוש אחר מקורות דיווח נוספים בנושא.

ההחלטה של פייסבוק היא אחת משרשרת מהלכים שנועדו לטפל בתופעת החדשות המזויפות - שהחברה מואשמת בהפצתה. ההאשמות החריפו לאחר שנבחר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד לפני כמעט שנה. ענקית הטכנולוגיה נתפסה כאחראית, בכך שלא סיננה או ביקרה תוכן שהופץ על הפלטפורמה שלה, תוכן שלכאורה שיחק תפקיד בזכייתו של טראמפ.

במרץ השנה השיקה פייסבוק כלי שמפשר למשתמשים לסמן תוכן שאמינותו מוטלת בספק. משתמש שירצה לשתף תוכן שאמינותו כבר סומנה כתחת מחלוקת, ייתקל בחלון קופץ שמתריע מפני שיתופו. כחודש מאוחר יותר הודיעה פייסבוק על הקמת פרויקט משותף עם כמה חברות טכנולוגיה נוספות כמו מוזילה ואוניברסיטת ניו יורק שמטרתו הגברת הידע הציבורי ופיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית עבור צרכני חדשות. זמן קצר מאוחר יותר פייסבוק אף הודיעה על גיוס 3,000 עובדים חדשים שיחפשו תוכן פוגעני בפיד.

תגיות