אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
33 מיליון גיימרים מבקרים בחנות המשחקים המקוונת Steam בכל יום צילום: STEAM

33 מיליון גיימרים מבקרים בחנות המשחקים המקוונת Steam בכל יום

החנות שולטת בכ-70% משוק רכישות המשחקים ברשת. בשנה שעברה היו לה 125 מיליון משתמשים פעילים, יותר מלחנויות של מפיצות המשחקים EA ובליזארד ואף יותר מלפלטפורמת המשחקים הפופולרית של קונסולת ה-Xbox

06.08.2017, 16:34 | ויקי אוסלנדר

מפתחת המשחקים האמריקאית ואלב (Valve) מחזקת את מעמדה כשליטת שוק רכישת המשחקים ברשת. לפי נתונים שהפיצה, לחנות שלה, סטים (Steam) היו 125 מיליון משתמשים פעילים במהלך 2016, מהם 33 מיליון ביקרו בה בכל יום ו-67 מיליון - בכל חודש. את הנתונים הציגה ואלב בכנס מפתחים בסיאטל.

 

קראו עוד בכלכליסט

 

מאז ינואר 2016 נפתחו בסטים כ-1.5 מיליון חשבונות משתמש חדשים שקנו משחק בפלטפורמה או הורידו אחד בחינם - סך הכל 27 מיליון משתמשים חדשים. את 2015 סיכמה החברה עם 8.4 מיליון משתמשים חדשים. החברה עצמה לוקחת עמלה של עד כ-30% עמלה (תלוי במשחק) על כל מכירה.

 

עמוד הבית של חנות Steam, צילום: STEAM עמוד הבית של חנות Steam | צילום: STEAM עמוד הבית של חנות Steam, צילום: STEAM

 

 

בחברה ציינו כי אחת הסיבות לצמיחה החזקה שלהם היא התאמת התוכן שהם מבצעים לאזורים גיאוגרפים שונים. כך למשל השוק באסיה, שהיווה רק אחוזים בודדים בהכנסות החברה, צמח ל-17%. ואלב עשתה זאת באמצעות המלצות משחקים שמבוססות על שפת המשתמש, ומשחקים אהובים, ולאו דווקא נתינת קדימות למשחקים הגדולים ביותר או ששווקו באופן האגרסיבי ביותר.

 

שירות Steam הושק ב-2003 כדי ליצור פלטפורמה דיגיטלית למכירת והורדת משחקי מחשב. היתרון העיקרי של סטים הוא אפשרות העדכון האוטומטי של המשחקים השונים, כמו גם אפשרויות שמירה על גבי ענן. עם הצלחת הפלטפורמה קמו כמה מתחרות, בהן GoG שמכיל קטלוג דומה לזה של סטים אך מציע מגוון רחב וזול יותר של משחקים ישנים.

בנוסף, מפעילות גם מפיצות המשחקים Blizzard ו-EA הקימו פלטפורמות שמציעות שירות דומה. החברות משחררות לעיתים רחוקות ובצורה מוגבלת נתונים רשמיים לגבי היקף המשתמשים החודשיים, אך הערכות הן כי סטים דומיננטית לחלוטין בשוק עם נתח של כ-70%, זאת בעיקר הודות לספריית המשחקים שגדולה משמעותית משל המתחרות ופלטפורמת האחסון היעילה שלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות