אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנק ישראל יחייב את הבנקים: שירות ססמה חד פעמית - גם במסרון קולי צילום: bigstock

בנק ישראל יחייב את הבנקים: שירות ססמה חד פעמית - גם במסרון קולי

ההנחייה שתיכנס לתוקף באפריל 2018 תקל על חרדים המשתמשים בטלפונים כשרים החסומים לרוב לקבלת מסרונים בכתב וכן על בעלי ליקויי ראייה

06.08.2017, 17:44 | רעות שפיגלמן

לקוחות הבנקים ברשותם טלפונים סלולריים "כשרים" להנות מפתרון שיוטמע במערכת הבנקאית ויאפשר להם לקבל ביתר קלות שירותים בנקאיים מרחוק. מדובר בשינוי שיקל בעיקר על לקוחות מהאוכלוסייה החרדית, אך גם על אוכלוסיית לקויי ראייה.

קראו עוד בכלכליסט

בעדכון ששלח היום בנק ישראל לבנקים השונים צוין כי מתחילת הרבעון השני של שנה הבאה (1.4.2018) יידרשו הבנקים להטמיע ולהציע ללקוחותיהם שירות של קבלת ססמה חד פעמית זמנית כאמצעי אבטחה, לצורך כניסה לאיזור האישי ולקבלה מרחוק של שירותים בנקאיים שונים. בנוסף דורש הבנק המרכזי כי הבנקים יעמידו ללקוחותיהם את האפשרות לקבל מסרון קולי ולא רק מסרון כתוב. פתרון זה יסייע לאוכלוסייה החרדית ולאוכלוסיית לקויי הראייה להתגבר על קשיים שהם חווים בהקשר זה. האוכלוסייה החרדית נתקלת כיום בבעיה בעת קבלת ססמה, זאת משום שהטלפונים הכשרים חסומים בחלקם לקבלתם מסרונים, ואילו אוכלוסיית לקויי הראייה אינה יכולה להפיק תועלת מהמידע המצוי במסרון כתוב.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

החל מאפריל 2018 נדרשים כל הבנקים להציע ללקוחותיהם אפשרות לקבלת סיסמה חד פעמית זמנית באמצעות מסרון כתוב או קולי.

כלל הוראת 'בנקאות בתקשורת' מאפשרת לתאגידים הבנקאיים להציע ללקוחותיהם שירותים בנקאיים, החל מפתיחת חשבון מרחוק ללא הגעה לסניף התאגיד הבנקאי, הצטרפות לשירותי בנקאות בתקשורת באופן מקוון גם בחשבון קיים, וכלה בפעילות שוטפת, ללא צורך בהגעה לסניף או שימוש בפקס. מטרתה לאפשר ללקוחות ולתאגידים הבנקאיים להרחיב את הפעילות הדיגיטלית וליהנות מיתרונותיה כאמור, ולהקל על שחקנים חדשים, להם אין רשת סניפים, להיכנס לתחום הפעילות פיננסית ובכך להגביר את התחרות.

מהלך זה של מסרון קולי נעשה בעקבות פנייתו של יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, ח"כ אורי מקלב. המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב"טלפון כשר", וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה. שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים, וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד. הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול באופן שוטף להנגשת השירותים הדיגיטליים בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות