אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקטינים את הזיהום: 25 אוטובוסים חשמליים מהיום בחיפה צילום: רפי זוהר

מקטינים את הזיהום: 25 אוטובוסים חשמליים מהיום בחיפה

17 מהאוטובוסים הם מתוצרת חברת BYD הסינית והיתר מתוצרת "גולדן דרגון". אלקין: "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד האיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל"

07.08.2017, 12:23 | תומר הדר

25 אוטובוסים חשמליים חדשים של אגד נכנסו היום (ב') לשירות בחיפה ובקריות. 17 מהאוטובוסים הם מתוצרת חברת BYD הסינית והיתר מתוצרת "גולדן דרגון".

קראו עוד בכלכליסט

האוטובוסים נכנסים לשירות במסגרת מדיניות ממשלה להחדרה של טכנולוגיות אנרגיה חלופית לתחבורה ציבורית. שר התחבורה ישראל כץ: "משרדנו מקדם שימוש בכלי רכב חשמליים ובעלי הנעה חלופית במטרה לצמצם את זיהום האוויר. השימוש באוטובוסים המונעים באנרגיה חלופית תורם בראש ובראשונה לאיכות הסביבה ומעבר לכך משפר את חוויית הנסיעה ומאפשר נסיעה חלקה ושקטה יותר".

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין הוסיף: "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד האיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל. מדי שנה מתים בישראל 2,200 בני אדם מזיהום אוויר, מעל מחציתם מזיהום אוויר מתחבורה, ביחד עם קק"ל (שמימנה חלק ניכר מהפרויקט, ת"ה) אנו משקיעים 370 מיליון שקל בפרויקטים שונים שיסייעו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר".

האוטובוסים החשמליים של אגד, צילום: רפי זוהר האוטובוסים החשמליים של אגד | צילום: רפי זוהר האוטובוסים החשמליים של אגד, צילום: רפי זוהר

יו"ר קק"ל, דני עטר: "אנו רואים חשיבות גדולה בשיפור מרקם ואיכות החיים בישראל באמצעות שיפור איכות הסביבה והאוויר שאנו נושמים. הפחתת פליטות מזהמים מכלי רכב, תאפשר לאזרחי ישראל חיים נקים יותר, בריאים יותר, וקלים יותר לנשימה. אנו רואים בהשקת 25 האוטובוסים החשמליים בחיפה תחילתה של מהפכה סביבתית. קק"ל ממשיכה במסע שלה כארגון הירוק הגדול בישראל, ומהמובילים בעולם, לא רק לנטוע עצים, לטפל בנחלים ולפתור את בעיות המים, אלא גם להשפיע על האזרחים והשיח הציבורי במטרה להוביל תפיסת עולם חדשה. אוטובוסים הם בין הגורמים הבעייתיים ביותר בזיהום אוויר, ועל כן החלטנו לטפל בנושא הזה במלוא הכוח".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
השקיעו מיליארדים על הרכבות... איפה הכסף? היו צריכים לעבור מזמן לרכבות ואוטובוסים חשמליים
כל הכספים שרכבת ישראל שופכת, ורק ה יודע על מה. תשקיעו על קטרים חשמליים שיפחיתו זיהום, ויורידו בכמות הרעש, ויחסכו כסף בטווח הרחוק. יותר חשוב אפילו זה מערך האוטובוסים המהווה מטרד רציני של רעש וזיהום אוויר. להריץ כבלי חשמל, ולחבר לחשמל. הכי טוב ושקט. כרגיל מדינת חלם ... לקחת כסף מהאזרח הם יודעים יופי, איפה להשקיע - ממש לא. שבוע טוב לכולם.
שחר  |  19.08.17
7.
יתרונות מול אתגרים
האוטובוסים החשמליים שנכנסו היום לפעולה במרחב העיר חיפה מביאים עמם מגוון רחב של יתרונות, שהחשוב מכולם הוא אפס פליטת מזהמים לאוויר. המעבר לשימוש באוטובוסים חשמליים אמור לשפר באופן ניכר את איכות האוויר שאנו נושמים, ולהפחית תחלואה ותמותה שמקורה בזיהום אויר. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה בכל שנה מתים בישראל 2,200 איש כתוצאה ישירה מזיהום האוויר.
גדי שלסקי  |  07.08.17
5.
מציאות מול חזון
חברת "דן" מפעילה בת"א כבר מזה כשנתיים אוטובוסים ממונעי חשמל. ומתוך התעניינות בדקתי עם גורמים אובייקטיביים בחברה את הנושא. הממצאים הם שמדובר בכישלון של חזון מול תועלת. א. טווח הנסיעה של אוטובוס חשמלי הוא יחסית קצר - לכן הוא לא מתאים לנסיעות בינעירוניות או נסיעות ארוכות - והוא נדרש לטעינה בין נסיעה לנסיעה. ב. זמן הטעינה הוא כמה שעות מה שאומר שהאוטובוס מושבת בזמן הזה. ג. כמות התקלות באוטובוסים אלו גבוהות מאד יחסית לתקלות באוטובוסים הרגילים. ד. כאשר אוטובוס נתקע בזמן נסיעה בשל תקלה לא ניתן לתקן אותו בשטח וחייבים לגרור אותו.
חיים  |  07.08.17
לכל התגובות