אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית חיפה: נאפשר הפעלת איזוטנקים ונציל את חיפה כימיקלים; החברה: "לא ישים" צילום: עמית שאבי

עיריית חיפה: נאפשר הפעלת איזוטנקים ונציל את חיפה כימיקלים; החברה: "לא ישים"

לפי ראש העיר יונה יהב, "אפשר להחזיר את המפעל לפעילות מלאה מחר בבוקר באמצעות איזוטנקים"; חיפה כימיקלים: לצורך ישום הפתרון נדרשים כ-300 איזוטנקים - מספר בלתי ריאלי

07.08.2017, 20:11 | אדריאן פילוט

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, התחייב לתת רישיונות להבאת אמוניה באיזוטנקים (מכלי פלדה ניידים) ובכך למנוע את סגירת חיפה כימיקלים. " לא נסכים להפקיר את עובדי חיפה כימיקלים צפון ואפשר להחזיר את המפעל לפעילות מלאה מחר בבוקר באמצעות איזוטנקים", אמר יהב בפגישה שנערכה היום בינו לבין נציגי ועד העובדים של חיפה כימיקלים צפון וארגוני הסביבה. מעיריית חיפה נמסר כי "העירייה תעשה כל שלאל ידה כדי לממש את חלופת האיזוטנקים".

קראו עוד בכלכליסט

ואולם לפי חיפה כימיקלים, הפתרון המוצע על ידי יהב, המסרב להעניק רישיון עסק למפעל, אינו ישים בעליל ואף נאסר על ידי פיקוד העורף. לפי החברה, לצורך הפעלת מפעל חיפה כימיקלים נדרשים כ-30 איזוטנקים ביום, כאשר המקום הקרוב ביותר למילוי איזוטנק נמצא במרחק הפלגה של 5 ימים מישראל (לכל כיוון). לפיכך, לפי חיפה כימיקלים, לצורך ישום הפתרון נדרשים כ-300 איזוטנקים - מספר בלתי ריאלי. גורמים המעורים בפרטים כינו את ההצעה של יהב "קשקוש".

הפגנה של עובדי חיפה כימיקלים , צילום: גיל נחושתן הפגנה של עובדי חיפה כימיקלים | צילום: גיל נחושתן הפגנה של עובדי חיפה כימיקלים , צילום: גיל נחושתן

יצוין כי פיקוד העורף והמועצה לביטחון לאומי קבעו כי כל אחסון של מעל ל-150 טונות אמוניה מחייב בונקר ייעודי. איזוטנק בודד מאחסן כ-13 טונות אמוניה. כלומר מהאיזוטנק ה-12 נוצרת בעיה חמורה.

בתוך כך הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין נציג הממשלה וצה''ל (פיקוד העורף) לבין מנכ''ל חיפה כימיקלים, נדב שחר, ונציגי עיריית חיפה. בפגישה השתתפו שר הכלכלה, אלי כהן, שרת המשפטים, איילת שקד, והשר להגנת הסביבה, זאב אלקין. במסגרת הדיון הציג המשרד להגנת הסביבה את החלופות המומלצות לתקופת הביניים שיאפשרו את הפעלת האתר הצפוני של חברת חיפה כימיקלים, כאשר עיריית חיפה ביקשה ללמוד את החומרים המקצועיים שהוצגו ע"י המשרד להגנת הסביבה בימים הקרובים. דיון נוסף נקבע ליום ראשון הקרוב. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
רק איזוטנקים, וגם זה עד להקמת מפעל אמוניה דרום
העובדים של ״חיפה כימיקלים״, הפכו להיות ״בני ערובה״ של בעלי המפעל הנצלנים והציניים. בעלי ״חיפה כימיקלים״, יכולים הרי להמשיך להפעיל את המפעל, באמצעות שינוע מדורג ומתוזמן של ״איזוטנקרים״, וזאת במקום לאחסן כמות סיטונאית בכמויות אדירות של הנוזל המסוכן והקטלני. כאשר הליך הייצור יישען רק על אספקת אמונייה באמצעות איזוטנקרים, זה נכון שהרווחים העצומים והדמיוניים של האחים טראמפ, יצנחו בלפחות חמישים אחוז, אבל הם עדיין ירוויחו מליונים רבים; הבעייה היא שיש להם עיניים גדולות, והבטן שלהם לא יודעת שובע!!!
אילן עמרם  |  10.08.17
5.
יונה יהב "מציל" את חיפה כימיקלים ? הוא האחראי העיקרי לסגירה
המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף אישרו חלופה של אניה קטנה - יונה יהב מתנגד ולא נותן רשיון עסק למפעל והכל כתעמולת בחירות. אז עכשיו הוא "מציל" את המפעל כאשר הוא מסכים לחלופה שהיא גם יותר מסוכנת וגם לא ריאלית? באמת יפה מצידו.
מירה  |  08.08.17
4.
לא הבנתי, אניה של 2500 טון כן מתאימה
אבל הצריכה של המפעל היא 300 איזוטנקים שכל אחד מהם הוא 13 טון - כלומר - 3,900 טון. יש כאן סתירה. ובכל מקרה - יכולה להיות שרשרת אספקה רציפה - אניה אחת פורקת איזוטנקים שמספיקים ל 5 ימים, ובאותו רגע, בנמל המקור יוצאת ספינה אחרת עם איזוטנקים, כך שבכל 5 ימים מבצעים החלפה של איזוטנקים.
המגיב  |  07.08.17
לכל התגובות