אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית ניו יורק רוצה שהעשירים יממנו את הסאבוויי צילום: איי פי

עיריית ניו יורק רוצה שהעשירים יממנו את הסאבוויי

על פי הצעת ראש העיר ביל דה בלאזיו, המאיון העליון ישלם יותר מסים ויזרים 800 מיליון דולר בשנה לשדרוג התחבורה הציבורית. "במקום לשלוח את החשבון למשפחות עובדות, אנחנו מבקשים מהעשירים לתרום קצת יותר"

07.08.2017, 21:11 | בלומברג

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו רוצה למסות את עשירי העיר כדי לממן תיקונים ושידרוגים במערכת הסאבוויי החבוטה והמיושנת.

ההצעה מגיעה על רקע חילוקי דעות הקיימים בין דה בלאזיו למושל ניו יורק אנדרו קואומו בשאלה על מי חלה האחריות למימון תיקונים במערכת התחבורה הציבורית הגדולה ביותר בארה"ב. זאת בהינתן היקף גדל והולך של עיכובים, תקלות, הפסקות חשמל וגם ירידה של רכבות מהפסים.

יו"ר רשות התחבורה העירונית ג'וזף להוטה חשף באחרונה תוכנית חירום לייצוב המערכת. בעוד המושל קואומו הציע לשאת בנטל עם הרשות המקומית, דה בלאזיו סירב להתחייב למימון, כאשר לדבריו נועדה תוכנית המיסוי שלו לספק פיתרון ארוך טווח. השאיפה היא לגייס 800 מיליון דולר מדי שנה ולהשקיע את רובו בשדרוג האוטובוסים והרכבות התחתיות בעיר. "במקום לחפש אחרי פתרון בזק שלא קיים, או להעביר עוד ועוד מכספי משלמי המסים מדי שנה, הצענו פתרון הוגן למימון שיפורים מיידיים וגם ארוכי טווח", אמר דה בלאזיו בהודעה רשמית שלשום.

הצעתו תגדיל את שיעור מס ההכנסה המקסימלי מכ־3.9% ל־4.4% עבור זוגות נשואים שמשתכרים יותר ממיליון דולר בשנה ועבור בודדים המשתכרים יותר מ־500 אלף דולר בשנה — כך על פי הרשויות. ההחלטה תשפיע על כ־32 אלף מתושבי ניו יורק המשלמים מסים בעיר, כלומר, מ־1% מהם. "במקום לשלוח את החשבון למשפחות עובדות ולנוסעים שכבר עתה חווים עליות בתעריפי הנסיעה ושירות גרוע, אנחנו מבקשים מעשירי העיר לתרום קצת יותר", אמר דה בלאזיו. כבר עתה תורמים תושבי ניו יורק לרשות התעבורה באמצעות מסים והיטלים אחרים. תוכניתו של דה בלאזיו כוללת גם מימון עבור כרטיסים בחצי מחיר לבעלי הכנסות נמוכות. על פי איגוד למען נוסעי הרכבות, יוזמה לסיוע למעוטי ההכנסה "מעולם לא היתה דחופה כל כך".

"הגיעה העת לשים קץ למצב שבו מעוטי הכנסה בניו יורק צריכים לוותר על ארוחות, להתחנן לנסיעות חינם או אפילו לקפוץ מעל מחסומים כדי להגיע לעבודה או לבית הספר", אמר מנכ"ל האיגוד בהודעה רשמית.

תוכנית המימון הנוכחית לחמש השנים הקרובות עבור מערך התחבורה הציבורית בעיר מסתכמת בכ־29 מיליארד דולר. העיר התחייבה לספק 2.5 מיליארד דולר מסכום זה והמדינה, 8.3 מיליארד דולר, זאת נוסף על מיליארד דולר נוספים שהתחייב להם המושל קואומו באחרונה. עם זאת, התקציב אינו כולל מימון לתיקוני חירום.

"נוסעים חווים סבל יומיומי. עיכוב תיקונים למשך שנה אינו מעשה אחראי ולא מספק מענה לסבלם", אמר קואומו. מספר העיכובים במערך האוטובוסים והסאבוויי שילש את עצמו בחמש השנים האחרונות ל־70 אלף בחודש - כך על פי נתונים שפורסמו ביוני. כ־5.7 מיליון אנשים נוסעים בסאבוויי ביום חול ממוצע. 

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, צילום: איי פי ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו | צילום: איי פי ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, צילום: איי פי

תגיות