פרסום ראשון
היועמ"ש נגד פיליפ מוריס: הורידו את קמפיין השיווק לסיגריה ה"בריאה"
היועמ"ש דורש מענקית הטבק לתקן לאלתר את הקמפיין שלה למוצר אידוי הטבק "אייקוס", שאינו תואם את הוראות הדין
ההגבלות על הסיגריות האלקטרוניות, שגם הן גובשו רק בתחילת השנה, דומות לאלו שמוחלות על מוצרי טבק אחרים וכוללות מגבלות שיווק, פרסום וכן איסור על שימוש במקומות ציבוריים. כמו כן, מתבקשות החברות המייצרות לדווח על הרכב המוצר, בהתאם לנהוג באירופה.
במרץ השנה פורסם דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ממנו עלה כי למרות המגבלות החלקיות על פרסום סיגריות, תעשיית הטבק בישראל הגדילה את הוצאותיה על פרסום מוצרים מ-37.5 מיליון שקל ב-2007 ל-63.4 מיליון שקל ב-2015.
הדו"ח, שהוגש לוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, ביקש לבדוק את יעילות המגבלות המוטלות בישראל על פרסום ושיווק סיגריות בעולם. ישראל עדיין מפגרת בתחום זה ונסמכת על חוק מ-1983 המגביל פרסומת ושיווק של מוצרי טבק, אך יש בו פרצות המתירות למשל פרסום בעיתונות הכתובה וכיום גם באינטרנט. ב-2002 אושרה תקנה שמחייבת הוספת אזהרות על החפיסות. הצעת חוק עדכנית יותר, שכללה איסור גורף על פרסום מוצרי טבק, הונחה כבר על שולחן הממשלה ב-2012 אך נבלמה וירדה מסדר היום.יחד עם זאת, בחודש שעבר הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון בכנסת על החמרת החקיקה נגד העישון, כך שתכלול איסור על עישון במסעדות, בתי חולים, בתי אבות, מבני ספורט, גני שעשועים, גני ילדים, חניונים, גני חיות ועוד.
כמו כן מתעתד המשרד להגביל עוד יותר פרסום של מוצרי טבק וכן להסמיך פקחים ארציים לאכיפת איסור העישון. ליצמן אף מתח ביקורת על ראשי הרשויות וטען כי אינם עושים די כדי לפקח שלא יעשנו במקומות האסורים.
מפיליפ מוריס נמסר: "החברה פעלה ותמשיך לפעול לפי החוק והדין הקיים. נשמח לדון בנושא עם כל גורם רלוונטי ולהביא את עמדתנו".
6 תגובות לכתיבת תגובה