אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרבעון השני של שטראוס: צמיחה של 6%, זינוק של 25% ברווח הנקי צילום: עמית שעל

הרבעון השני של שטראוס: צמיחה של 6%, זינוק של 25% ברווח הנקי

הצמיחה במכירות רשת המזון נרשמה למרות הירידה בתוצאות חברת הממרחים והמטבלים הבינלאומית, בעקבות הריקול שנאלצה לבצע לחומוס סברה; תחלק דיבידנד בסך 160 מיליון שקל

10.08.2017, 09:48 | נורית קדוש

רכישת מלוא הבעלות על חברת שטראוס קפה, לצד המשך שיפור הביצועים בשוק המקומי, סייעו לקבוצת שטראוסלחתום את הרבעון השני עם זינוק של 24.9% ברווח הנקי שהסתכם ב-97.4 מיליון שקל. זאת, למרות זינוק של 50% בהוצאות המימון שנרשם בעקבות העסקה לרכישת חלקה (25%) של קרן TPG בחברת הקפה בתמורה ל-257 מיליון יורו.

קראו עוד בכלכליסט

הקבוצה החליטה על חלוקת דיבידנד בגובה 160 מיליון שקל. הצמיחה במכירות החברה בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין במחצית הראשונה וברבעון השני של השנה עמדה על למעלה מ-6% והסתכמה ב-2.04 מיליארד שקל. הצמיחה במכירות הושגה בזכות עלייה במכירות של חברת הקפה (שנהנתה מעליית מחירים), ומהמשך עלייה במכירות בשוק המקומי בעקבות חדשנות שהוצגה בקטגוריות היוגורטים, מעדני החלב, טבלאות שוקולד, עוגיות וסלטים ארוזים.

הצמיחה במכירות נרשמה למרות הירידה בתוצאות חברת הממרחים והמטבלים הבינלאומית, בעקבות הריקול שנאלצה שטראוס לבצע לחומוס סברה. הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ברבעון השני ב-2.7% והסתכם בכ- 753 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות עמד על 36.9% לעומת 37.9% ברבעון המקביל אשתקד. למרות עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, ובהוצאות הנהלה וכלליות בשיעור של 3.2% ו-4.1% בהתאמה, רשמה שטראוס עליה של 2.3% ברווח התפעולי שהסתכם ברבעון ב-187 מיליון שקל.

גדי לסין - מנכ"ל שטראוס, צילום: עמית שעל גדי לסין - מנכ"ל שטראוס | צילום: עמית שעל גדי לסין - מנכ"ל שטראוס, צילום: עמית שעל

שטראוס ישראל

שטראוס ישראל רשמה ברבעון השני צמיחה של 3.4% במכירות שהסתכמו ב-737 מיליון שקל. מדובר בהמשך המגמה שמציגה חברת המזון השניה בגודלה בשנה החולפת, של צמיחה בשיעור גבוה מזה שחווה השוק. הרווח התפעולי בשוק המקומי צמח ב-4.4% והסתכם ב- 66 מיליון שקל.

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר עם פרסום התוצאות: "אנחנו מציגים היום תוצאות מצוינות ברבעון השני של שנת 2017, המהוות ביטוי ראשוני למימוש האסטרטגיה של הקבוצה, שבמסגרתה השלמנו את השליטה בחברות הקפה והמים, מגדילים את אחזקותינו במיזם המשותף בסין ומכרנו את מקס ברנר. פעילות החברה בישראל ממשיכה לעלות על נתוני השוק, והישגי חברות הקפה והמים ראויים לציון ומייצרים לקבוצה שורות תחתונות חיוביות מאד, למרות השפעות הריקול בחברת סברה. אנו מאמינים שהמהלכים בהם נקטנו בשנה החולפת ימשיכו לקבל ביטוי חיובי גם בעתיד ויאפשרו לנו להתמודד בצורה מיטבית אל מול האתגרים שוודאי צפויים לנו ברמה הגלובלית והמקומית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות