אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם רכישת כרטיס טיסה ברגע האחרון מבטיחה מחיר זול יותר? צילום: גטי אימג'ס

האם רכישת כרטיס טיסה ברגע האחרון מבטיחה מחיר זול יותר?

ההנחה הרווחת היא שחברות התעופה ירצו למלא כסאות ריקים ולכן יורידו את המחירים ברגע האחרון, אבל מסתבר שזהו אינו השיקול היחיד שלהן. גלו מהו הזמן הטוב ביותר לרכישה

12.08.2017, 08:00 | שירות כלכליסט
כיום יש דרכים רבות ואינספור אפליקציות שאמורות לעזור למצוא דילים לכרטיסי טיסה, ועדיין השאלה העיקרית היא - האם הטיסות זולות יותר כשמזמינים בדקה ה-90?

ההנחה היא שחברות התעופה ירצו למלא כסאות ריקים ולכן יורידו את המחירים ברגע האחרון, אך בפועל גם כשהמטוס כמעט וריק החברות כמעט ולעולם לא מפחיתות מחירים לפני מועד הטיסה.

קראו עוד בכלכליסט

אחת הסיבות לכך היא ההתנהגות האנושית. לפי ג'ק שלדון, מהבלוג Jack's Flight Club ומומחה מטעם עצמו למציאת דילים, אם חברות תעופה יורידו באופן קבוע את המחירים ברגע האחרון, הצרכנים קרוב לוודאי שיעלו על השיטה, והרווחים של החברות ייפגעו.

 , צילום: גטי אימג צילום: גטי אימג'ס  , צילום: גטי אימג

לעומת זאת, החברות דווקא מעלות את המחירים ככל שמועד ההמראה מתקרב. זאת מכיוון שמרבית הנוסעים שמזמינים טיסה ברגע האחרון הם אנשי עסקים, שהחברה שלהם מכסה את הוצאות הטיסה, כך מסביר זאק הוניג, עורך The Points Guy, אתר שמספק טיפים לנסיעות וחופשות. בהתאם, הוא מצא שטיסות בינלאומיות או טיסות קישור שלא נוחתת במרכזים עסקיים נוטות להיות זולות יותר כשמזמינים ברגע האחרון. לדבריו, "המחיר יהיה הזול ביותר יום או יומיים בלבד לפני ההמראה, בייחוד בנתיבים שלא פופולאריים בקרב אנשי העסקים". הונינג מוסיף וממליץ לא להזמין ברגע האחרון טיסות פנים, שכן דווקא במקרים הללו המחירים עולים החל משבועיים לפני המועד.

אם כך, מתי הזמן הטוב ביותר להזמין טיסה כך שלא נצטרך לשבור קופות חיסכון? לפי שלדון, אם מדובר בטיסת פנים, אז ככל הנראה בין שלושה לארבעה שבועות לפני הזמן. לעומת זאת, בנתיבים בינלאומיים פופולאריים, מומלץ להזמין כבר חודשיים או שלושה לפני. יתרה מכך - אם אתם גמישים מבחינת לוח הזמנים, תזמינו טיסה לא לשיא העונה, נגיד בסתיו או באביב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
נכון רק לחברות סדירות. לא צ'רטר או LAW COST
נוסעים עיסקיים לא יסעו בדרך כלל בצ'רטר. טיסה גם עלולה להתבטל. והיא סגורה גם על טיסת חזור. בדרך כלל הן חלק מחבילות ולכן ההפסד של מקום הוא לא רק שלהם אלא גם של עלות החדר במלון. נוסעים בעניני עבודה יסעו לעיתים בLAW COST אך החברות חייבות בתפוסה מקסימלית בגלל המרווחים הקטנים לכן סביר שיורידו מחיר בנקודה מסוימת. מעבר לכך, גם רוב הנסיעות העיסקיות מתוכננות יותר מיום יומיים מראש. נסיעה בהתראה מתחייבת רק במקרים דחופים ואכן יהו מוכנים לשלם כל מחיר אבל קשה להאמין שחברות עופה בונות את התימחור שלהן על הבסיס הזה. נשמע יותר כאילו מישהו רוצה מאוד לקדם את האינטרס העליון של כל חברות התעופה: למלט מטוסים שבועות מראש..זה הכי ריווחי.
michael  |  12.08.17
לכל התגובות