אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בצל השביתה: בנק מזרחי טפחות דוחה את פרסום הדו"ח הרבעוני

בצל השביתה: בנק מזרחי טפחות דוחה את פרסום הדו"ח הרבעוני

הבנק היה אמור לפרסם את תוצאותיו הכספיות מחר. אך בשל השביתה, שנמשכת כבר למעלה משבוע, הוא דוחה את מועד הפרסום ל-29 באוגוסט

13.08.2017, 10:29 | רעות שפיגלמן

בנק מזרחי טפחות הודיע היום (א') כי הוא דוחה את פרסומו של הדו"ח הכספי לרבעון השני של שנת 2017 שצפוי היה להתפרסם מחר - זאת, על רקע השביתה שנמשכת כבר למעלה משבוע. המועד החדש: ה-29 לאוגוסט.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי הבנק מעדכן כנדרש באופן שוטף את בנק ישראל על כל התפתחות משמעותית בסכסוך מול העובדים, ובכלל זה על המשך השירותים הניתנים לציבור הלקוחות למרות השביתה, ובמקרה הצורך על היבטים של פגיעה בלקוחות. בשלב זה מזרחי טפחות מצליח להמשיך ולספק שירותי בנקאות חיוניים, כך שהוא לא נדרש לסיוע מהבנק המרכזי אל מול קבוצת העובדים השובתת. הבנק מתכוון לספוג תביעות עתידיות אפשריות הנובעות מהשביתה והשלכותיה.

הפגנת עובדי בנק מזרחי טפחות, צילום: אוראל כהן הפגנת עובדי בנק מזרחי טפחות | צילום: אוראל כהן הפגנת עובדי בנק מזרחי טפחות, צילום: אוראל כהן

למרות השביתה ההערכה בקרב הרגולטורים היא שעל רקע העובדה שכ-30% מהמנהלים והעובדים כן מגיעים לעבודה ועובדים, בסה"כ התפקוד של הבנק אל מול הלקוחות מאפשר לספק את השירותים החיוניים.

מבדיקה שערך "כלכליסט" וממידע שנאסף בימים האחרונים עולה כי למרות שחלק גדול מהסניפים פתוחים בפועל, הרי שלקוחות נתקלים בקושי רב בקבלת שירותים בפרק זמן סביר וכי ישנם סניפים רבים שמאויישים בנוכחות דלה מאוד. המוקד הטלפוני של הבנק שכולל גם את מרכז המשכנתאות הטלפוני פעיל אך עולה כי לקוחות ממתינים זמן רב על הקו וכי לא ניתן לספק את מכלול השירותים באופן טלפוני. בשבוע שחלף החלו מגעים ראשוניים ונסיונות תיווך בין ההנהלה לבין הוועד במטרה לשוב אל שולחן הדיונים אולם לעת עתה אין התקדמות קונקרטית בנושא.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
ועוד משהו ליגאל...
ההודעות המאיימות של מנהלים אכן לא במקום ובית הדין פסק בנושא זה (נגד שני הצדדים אגב). מנגד נדהמתי הבוקר לקבל מחברה צילום מסך עם שימוש בשמו של הדר גולדין הי"ד כחלק ממסע ההסתה של הוועד או מי מטעמו נגד "שוברי השביתה". דוחה ומוריד את השיח לרמות נמוכות מאוד. ושוב אתייחס לנושא האיפול התקשורתי - כולם יודעים שיש שביתה בבנק מזרחי טפחות. הסר דאגה מליבך. אך המשך ההסתכלות על נקודת מבטכם הצרה ממשיכה להיות כמעין "אתם חושבים שהשמש זורחת לכם..." וסליחה על הביטוי הקשה. אבל יש עובדים רבים שמצבם הרבה יותר מדאיג משלכם ולכן התקשורת לא מרחיבה. את הלקוח הפשוט, לא מעניין אם אתם רוצים להרוויח עוד ועוד כסף.
נוסטרוס  |  13.08.17
16.
ליגאל היקר
ברור שלכל עובד יש ימי חופש. השאלה היא כמה מהעובדים האחרים במשק זוכים לימי חופשה מרוכזים, לנסיעות מסובסדות לחו"ל ועוד ועוד... בגלל זה "כאב הלב" על העובדים השובתים הוא לא גדול... בוודאי לא בהשוואה למאות העובדים המפוטרים במפעלים שיכולים לחלום על תנאי העסקה של עובדי הבנקים. אינני דובר ההנהלה, אבל כשעובדי הבנק מנצלים את הלחץ שנוצר בסניפים ובטלפון כתוצאה מהשביתה שלהם ומתקשרים (בהוראה מפורשת שהופצה בין עובדים) למוקד הטלפוני במטרה להאריך את זמני ההמתנה ולפגוע בלקוחות הבנק באופן ישיר ובוטה, אז כן - אני לגמרי מסכים עם ההחלטה למנוע זאת מבעדם. אם יש כאלו שבאמת זקוקים לשירות, שיפנו לחבריהם ולראשי הוועד ויבואו אליהם בתלונות.
נוסטרוס  |  13.08.17
לכל התגובות