אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה חדה של 53% ברווחי אל על ברבעון - הוצאות ההפעלה עלו ב-5% צילום: אל על

ירידה חדה של 53% ברווחי אל על ברבעון - הוצאות ההפעלה עלו ב-5%

חברת התעופה מסכמת את הרבעון השני עם רווח של 16 מיליון דולר בלבד. עלייה של 12 מיליון דולר בהוצאות השכר ושל 6 מיליון דולר במחירי הדלק פגעו ברווח התפעולי - נחתך ב-47% ל-27 מיליון דולר

16.08.2017, 10:09 | ניר טל

חברת התעופה אל על מסכמת את הרבעון השני עם עלייה מזערית בשורת ההכנסות ונסיגה חזקה בשורת הרווח: החברה בניהולו של דוד מימון רושמת רווח נקי רבעוני של 16 מיליון דולר, בהשוואה ל-35 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 54%.  

קראו עוד בכלכליסט

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-541 מיליון דולר, עלייה קלה של 0.6% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל שעמדו על 537 מיליון דולר. בחברה מציינים כי מול עלייה בהכנסות מנוסעים, בזכות גידול בתנועת הנוסעים, נרשמה ברבעון ירידה של 2.5% בהכנסות מפעילות המטענים. מקור הירידה בהיקפי מטען נמוכים יותר במונחי טונות.

אל על הציגה בסיכום הרבעון עלייה של 5% בהוצאות ההפעלה. חתימת הסכמי השכר החדשים גררה עלייה של 12 מיליון דולר בהוצאות אלה, ועליית מחיר הדלק הסילוני גררה עלייה של 6 מיליון דולר - מחיר הדלק הסילוני במהלך הרבעון עמד על 50.8 דולר לחבית, לעומת 47 דולר בתקופה המקבילה. בהוצאות המכירה של החברה (בין היתר שיווק ופרסום) נרשמה ברבעון עלייה של 7%.  

לנוכח העלייה המהותית בהוצאות חתמה חברת התעופה את הרבעון עם ירידה חדה של 47% ברווח התפעולי ל-27 מיליון דולר, לעומת 51 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאמה ועמד על 70 מיליון דולר, לעומת 96 מיליון דולר.

נכון לסיכום הרבעון השני, יתרת המזומנים והפיקדונות בקופתה של אל-על נאמדת בכ-276 מיליון דולר. "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנחנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה." מסר דוד מימון בהודעת החברה.

בשלב זה מסתמנת שנת 2017 כשנה עמוסה יותר בנתב"ג, עם עלייה של 15% במספר הישראלים שיוצאים לחו"ל, כ-1.7 מיליון נוסעים. עלייה זו משתקפת בטיסות אל על, שרושמות ברבעון שיעור תפוסת נוסעים של 84.3%, בהשוואה ל-83.1% בתקופה המקבילה.

בה בעת, הסביבה התחרותית בשוק התעופה "מעיבה" על מעמדה על החברה - אל על מציינת כי נתח השוק שלה בנתב"ג עמד ברבעון המדווח על 29.5%, בהשוואה ל-34% ברבעון המקביל, ומבהירה כי אין ביכולתה להגדיל את רמות הפעילות שלה בשיעור דומה לעליה הניכרת בתנועת הנוסעים בשדה.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
וסמנכל"ים וראשי אגפים כפולים המאיישים ביחד תפקיד אחד ומשתכרים כל אחד למעלה מכ-50 אלף ₪ לחודש
ומנכ"ל אשר קיבל בונוס מקופת אל-על בסך של כ-2.5 מיליון ₪ כדי "להילחם" בטייסים, והנהלה כושלת המזלזלת ברמת השירות ובציבור הנוסעים - איך לא יעלו הוצאות השכר? אזרחי ישראל הפסיקו להיות "הפראיירים" של החברה הציבורית - ויודעים לדרוש את המגיע להם מכל שקל. מסתמן כנראה מטעם הבורובוצ'ים - עידן קלב-מרקט מס' 2
טופ-VIP לשעבר  |  16.08.17
לכל התגובות