אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה לקולגייט: "בידקו את היבואנים ואת המחיר הגבוה" צילום: שאטרסטוק

המדינה לקולגייט: "בידקו את היבואנים ואת המחיר הגבוה"

מנכ”ל משרד הכלכלה ביקש מקולגייט, פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור שיסייעו בהורדת מחירי המוצרים

17.08.2017, 08:19 | אורנה יפת

משרד הכלכלה פנה לחברות הטואלטיקה הבינלאומיות, קולגייט, פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור, בבקשה לשתף עמן פעולה ולפעול יחד על מנת להוריד את מחירי המוצרים הגבוהים. כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

במכתבים שהגיעו לידי "כלכליסט" מציין מנכ”ל המשרד, שי רינסקי, כי משרד הכלכלה והתעשייה ביצע מחקר כלכלי רחב במטרה לזהות מוצרים ממותגים גלובליים, אשר מתומחרים בישראל באופן משמעותי יותר ממוצרים מקבילים במדינות שונות. המחקר נעשה על מנת לאפשר למשרד לטפל בגורמים לפערים במחירים בין ישראל לחו"ל.

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, צילום: יח"צ שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה | צילום: יח"צ שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, צילום: יח"צ

לפי ממצאי משרד הכלכלה קטגוריית משחת השיניים בישראל, שמגלגלת 185 מיליון שקל בשנה וכ־ 90% מהמוצרים הנמכרים בה מיובאים, יקרה ב־ 33% ממדינות שבדק בעולם. במותגים ספציפיים הפערים אף גבוהים יותר: קולגייט, שמחזיק נתח שוק של 58% בארץ, יקר ב־ 49%. קטגוריית דיאודורנט הנשים בישראל, שמגלגלת 65 מיליון שקל בשנה וכ־ 65% מהמוצרים הם מיובאים, יקרה ב־־42% ביחס למדינות שנבדקו. בקטגוריה זו נמצאו פערים במגוון מוצרים לדוגמה: דיאודורנט ספיד סטיק נשים יקר יותר ב־ 52% , וליידי ספיד סטיק ג’ל יקר ב־7%.

רינסקי כתב לחברות כי משרד הכלכלה בודק את הסיבות לפערי המחירים ומבקש את שיתוף הפעולה של החברות הבינלאומיות בתהליך, בין היתר לבדוק את היחסים בין היבואנים לספקים בישראל. "אעריך אם ניתן לקבוע פגישה בעתיד הקרוב. אנו מאמינים כי על ידי עבודה משותפת אנו יכולים להתייחס למקורות התופעה הזו ולהשיג את המטרה שלנו כדי להפחית את עלות החיים בישראל".

משרד הכלכלה לא מסתפק בחברות הטואלטיקה, ומתכוון לשגר מכתבים דומים גם למנכ"לי חברות אופנה ומוצרי צריכה אחרות שפועלות בישראל: נייקי, זארה, קרטר’ס ואיקאה. "מצאנו כי הלקוח הישראלי אינו יכול לרכוש את המוצרים שלך ישירות דרך אתר האינטרנט הגלובלי של החברה, כיוון שהחברה שלך אינה מספקת משלוח לישראל", כתב רינסקי לחברות האופנה ולאיקאה. "בניגוד ללקוחות מ־80 מדינות אשר יש להם הזדמנות לעשות כן". במילים אחרות, משרד הכלכלה מבקש לבדוק האם יש הסדר בין היבואניות בישראל לבין החברות הבינלאומיות שמונע מהחברות לשווק ישירות לצרכן הישראלי באמצעות אתרי האינטרנט הבינלאומיים.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
האם יש קשר להתנהלות חברות בינלאומיות והקשר שלהן לדני טל הרגולטור שמאשר מכסות?
כתב רינסקי לחברות האופנה ולאיקאה. "בניגוד ללקוחות מ־80 מדינות אשר יש להם הזדמנות לעשות כן". במילים אחרות, משרד הכלכלה מבקש לבדוק האם יש הסדר בין היבואניות בישראל לבין החברות הבינלאומיות שמונע מהחברות לשווק ישירות לצרכן הישראלי באמצעות אתרי האינטרנט הבינלאומיים. זה לא יעזור, החברות הבינלאומיות עושות מניפולציה חריפה בתמחור ע"י אלגוריטמים מתקדמים, הגלוגבלי כבר מזמן לא גלובלי, ביג דאטה ערבב מחדש את הקלפים לטובת החברות הבינלאומיות. החברות מתמחרות לפי אזורים, החברות מתמחרות גם לפי אזורים ווירטואלים של IP של כל מדינה. הייבואנים פשוט עושים את השינוע וההספקה ומגלגלים עלות נוספת על הצרכן השבוי. 7 שנים אחורה היינו מוחקים קוקיס. היום גם את זה לא ניתן לעשות
עוד לחץ על משרד הכלכלה ופקיד סחר והיטלים  |  19.08.17
7.
אני נמצא כעת בלונדון . אתה לא מבין איך עושקים אותנו עד שאתה נכנס לסופר בלונדון- דוגמאות:
חלב -גלון של 4 פינט שזה שתיים ורבע ליטר:פאונד אחד! (=4.7 שקל).לחמים פרוסים הכי פשוטים פחות משלושה שקלים (60 פני). לחמים "יוקרתיים" 2 פאונד (כ-9.5 שקלים) קורנפלקס : הפשוטים ביותר 80 פני !! שזה פחות מארבעה שקלים .אין קורנפלקס אחד מבין "היוקרתיים" שעולה יותר משלוש וחצי פאונד (כ-16 שקל). תבנית של חמש עשרה ביצים עולה פאונד וחצי (כ-7 שקלים). שמן ליטר הכי פשוט פאונד אחד. שמני זית הכי יוקרתיים 5 פאונד לליטר. פסטה יש גם ב-60 פני שזה שלושה שקלים.עוף שלם מוכן לבישול בתנור 3 פאונד .אין כמעט מוצר שהוא לא פחות ב20- עד 30 אחוז מהמחיר בישראל ומוצרים רבים לפעמים הפערים הם יותר מ-100%.
אשר  |  18.08.17
לכל התגובות