אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון מתוק: פרוטרום מסכמת את הרבעון השני עם גידול של 23% ברווח הנקי צילום: אוראל כהן

רבעון מתוק: פרוטרום מסכמת את הרבעון השני עם גידול של 23% ברווח הנקי

הרווח של חברת הטעמים וחומרי הגלם הסתכם ב-36.5 מיליון דולר; ההכנסות צמחו ב-14.5% ל-343.6 מיליון דולר; רכשה שלוש חברות במהלך הרבעון

17.08.2017, 10:37 | ניר טל
חברת הטעמים וחומרי הגלם פרוטרום, המנוהלת על ידי אורי יהודאי, מסכמת היום (ה') רבעון נוסף של צמיחה בשורת ההכנסות ושיפור בשיעורי הרווחיות עם EBITDA ברמות שיא של 67 מיליון דולר - המשקף גידול של 22.5% לעומת 55 מיליון דולר ברבעון המקביל.

קראו עוד בכלכליסט

במרכז התוצאות של החברה צמיחה של 14.5% בהיקף ההכנסות של החברה שהסתכם בכ-343.6 מיליון דולר. זאת, לעומת 300 מיליון דולר ברבעון המקביל. הסיבה לגידול בשורה העליונה נובעת מהצמיחה בפעילות הליבה של פרוטרום בתחום הטעמים וחומרי הגלם המיוחדים המונעת על ידי הרכישות של החברה וההתרחבות הגיאוגרפית שלה.

פילוח מגזרי משקף כי היקף ההכנסות של פרוטרום במהלך הרבעון בתחום הטעמים הסתכם בכ-254 מיליון דולר (73% מסך ההכנסות) לעומת 224 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול בשורת ההכנסות תורגם לשיפור ברווח התפעולי שהניב מגזר זה והסתכם בכ-46 מיליון דולר לעומת 35 מיליון דולר ברבעון המקביל – גידול של 2.1% בשיעור הרווחיות.

פעילות חומרי הגלם הניבה הכנסות בהיקף של 66.5 מיליון דולר (19.3% מסך ההכנסות), גידול של 15% בהשוואה להכנסות של 57.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי במגזר חומרי הגלם הסתכם בכ-9 מיליון דולר לעומת 6 מילון דולר והוא משקף גידול של 3% בשיעור הרווחיות. יתר ההכנסות של החברה מיוחסות לפעילות הסחר שלה – סוג של שירות משלים ללקוחות שלה – שאיננה חלק מפעילות הליבה המוגדרת של החברה המתאפיינת בשיעורי רווחיות נמוכים משמעותית בשל אופייה.

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום | צילום: תומי הרפז אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום, צילום: תומי הרפז

כתוצאה מהיקף ההכנסות, הרווח הגולמי במהלך הרבעון גדל ב-15% והסתכם בכ-132 מיליון דולר בהשוואה ל-114 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית עלה במחצית האחוז והוא עומד על 38.5%. בנטרול פעילות הסחר, מציגה פרוטרום שיעור רווחיות גולמית של 40.2%.

בשורה התחתונה הציגה פרוטרום רווח נקי של 36.5 מיליון דולר לבעלי המניות, המשקף גידול של 23% בהשוואה לרווח של 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול הוצאות חד-פעמיות, הסתכם הרווח הנקי ב-38 מיליון דולר והוא משקף צמיחה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל. זאת על אף שבמהלך הרבעון הוצאות המימון של החברה עלו ביותר מפי-2. הוצאות אלה הסתכמו בכ-8 מיליון דולר לעומת 3.2 מיליון דולר ברבעון מקביל, כאשר מרבית הגידול מיוחס להפרשי שער בהתחייבויות לא דולריות כתוצאה מהיחלשות הדולר. מאזן החברה כולל מזומנים בהיקף של 108 מיליון דולר, ושיעור ההון למאזן עומד על 43%. נכון לסיכום הרבעון השני, החוב הפיננסי נטו של החברה מסתכם בכ-512 מיליון דולר (משקף יחס חוב ל-EBITDA של 2).

"אנחנו מרוצים מהתוצאות שהושגו ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2017 אשר גם בהם רשמנו שיאים במכירות, ברווחים ובתזרים המזומנים. מחזור המכירות שלנו ב-12 החודשים האחרונים, על בסיס פרופורמה, עומד כבר על כ- 1.3 מליארד דולר. התוצאות משקפות את היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המשלבת צמיחה פנימית רווחית בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ומיזוג מוצלח של הרכישות האסטרטגיות שלנו, התורמות לשיפור המתמשך והעקבי בתוצאותינו", מסר אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום בהודעת החברה.

במהלך הרבעון השני רכשה פרוטרום שלוש חברות נוספות שהתווספו לשתי רכישות קודמות במהלך הרבעון הראשון, ובסה"כ לחמש חברות מתחילת השנה בתמורה לסכום כולל של 75 מיליון דולר. הראשונה, רכישה של 60% ממניות חברת הטעמיםWFF הווייטנאמית בתמורה ל-1.3 מיליון דולר שהשלמתה תצא לפועל בשבועות הקרובים.

השנייה, רכישה של 80% ממניותיה של החברה הברזילאית SDFLC Brasil Indústria E Comércio - יצרנית פתרונות טעם מתוקים לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל, בתמורה כוללת של 33 מיליון דולר. האחרונה, עליה דווח לפני מספר ימים, חברה אנגלית בשם Flavours and Essences UK - F&E בתמורה ל-19.5 מיליון דולר ל-100% ממניותיה. אלה המשך ישיר לאסטרטגיה של החברה, ובמסגרתה היא יוצקת לתוכה חברות קטנות ובינוניות מהעולם מתוך מטרה לתפוס נתח שוק במערב אירופה, שנחשב לשוק רווי, ובו זמנית להתחבר ליצרנים מקומיים בשווקים המתעוררים (אסיה, אמריקה הלטינית) שם פוטנציאל הצמיחה גבוה יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות