אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות ללנובו: רשמה הפסד רבעוני ראשון מזה שנתיים צילום: ניצן סדן

צרות ללנובו: רשמה הפסד רבעוני ראשון מזה שנתיים

ענקית המחשוב רשמה ברבעון האחרון הפסד של 72 מיליון דולר לעומת רווח של 173 מיליון דולר אשתקד; הסיבה העיקרית לתוצאות: עלייה במחירי החלפים, בעיקר שבבי הזיכרון

18.08.2017, 18:15 | רפאל קאהאן
לנובו פרסמה היום (ו') את דו"חותיה לרבעון השני: ענקית המחשוב הסינית הודיעה על הפסד של כ-72 מיליון דולר על הכנסות של כ-10 מיליארד דולר, מתוכן כ-7 מיליארד דולר עבור הפעילות בתחום המחשבים, כ-1.75 מיליארד דולר עבור מכשירי מובייל והשאר מחטיבות השירות והמחשוב הארגוני שלה. ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על רווח של 173 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

הצרות של לנובו מגיעות בצרורות מכיוון שלאחרונה היא גם הודחה מהמקום הראשון ברשימת יצרניות המחשבים הגדולות על ידי HP. לדברי בכירים בחברה ,התוצאות משקפות ירידה חדה בשולי הרווח שנגרמו עקב עלייה בעלויות התפעוליות שלה ובמחירי החלפים, בעיקר שבבי זיכרון.

 , צילום: ניצן סדן צילום: ניצן סדן  , צילום: ניצן סדן

מדובר על ההפסד הראשון של לנובו מאז ספטמבר 2015. האנליסטים ציפו שהחברה תצליח להציג רווח מינימלי של כ-5.29 דולר, אך תחזית זו לא הושגה. מניית החברה ספגה ירידה חדה של 5% ונסחרה הבוקר בכ-4.52 דולר הונג קונגי - המחיר הנמוך ביותר שלה השנה.

התחזית לרבעונים הקרובים לא צפויה להשתפר מכיוון שהמחסור בחלפים ושבבים צפוי להימשך. העלייה במחירי השבבים נובעת מעלייה חדה בביקוש של רכיבי זיכרון בעיקר עבור מכשירי מובייל כגון סמארטפונים. יצרניות השבבים מעדיפות להעניק לתחומי המובייל, אינטרנט הדברים, הרחפנים והרכב החכם עדיפות על פני יצרני המחשבים שחווים מזה מספר שנים ירידה בביקושים.

החברה ממשיכה להילחם ביצרניות המובייל המובילות בסין וואווי ושיאומי שמצליחות להביס את לנובו גם בעולם. לנובו רכשה את מותג מוטורולה מגוגל לפני כשנתיים אך לא הצליחה להפוך אותו לנכס אסטרטגי עד כה, זאת למרות שורה של מוצרים מעניינים. כעת החברה הסבירה שהיא מתכננת להיכנס לתחום מוצרי הפרימיום שמיועדים לדור המילניום, כגון מחשבים איכותיים, ולהציע גם מחשבים ייעודיים לגיימרים. במקביל החברה תזנח קווי מחשבים בעלי שולי רווח נמוכים כגון מחשבי הכרומבוק של גוגל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות