אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוצה ישראל תובעת משיכון ובינוי 30 מיליון שקל על עיכובים בסלילת כביש 6 צילום: עמית שעל

חוצה ישראל תובעת משיכון ובינוי 30 מיליון שקל על עיכובים בסלילת כביש 6

טוענת כי סולל בונה, זרוע הביצוע של שיכון ובינוי, גרמה לעיכובים של 14 חודשים בביצוע סלילת מקטע שמחבר בין אזור נחל שובל וכביש 40 ועד מחלף להבים. סולל בונה: "הנושא יתברר לאשורו בביהמ"ש"

21.08.2017, 15:31 | ליאור גוטמן

חברת כביש חוצה ישראל, החברה הממשלתית שאחראית על כבישי האגרה, תובעת מחברת שיכון ובינוי פיצוי בסך 30 מיליון שקל על עיכובים של 14 חודשים בסלילת אחד המקטעים הדרומיים של כביש 6. כתב התביעה, שהוגש לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, מתייחס למקטע באורך 7.6 ק"מ שמחבר בין אזור נחל שובל וכביש 40 ועד מחלף להבים.

קראו עוד בכלכליסט

בכתב התביעה מגוללת חוצה ישראל התנהלות רשלנית לכאורה של סולל בונה, היא הזרוע הקבלנית של חברת שיכון ובינוי, שגרמה לדחייה מעבר ל-28 חודשי עבודה להם היא התחייבה במקור. לטענת חוצה ישראל, סולל בונה כשלה קשות בביצוע העבודות, לרבות לכאורה חוסר התארגנות ראוי לביצוע הפרויקט; אי העמדת צוותי ההנדסה והניהול הנדרשים על פי הוראות החוזה; חוסר ארגון הנדסי המתאים להיקף העבודות כמו גם היעדר תוכנית עבודה מסודרת שהובילה לכאורה לביצוע איטי וחסר של העבודות בקטעים מוגבלים.

כביש 6 בדרום, צילום:  ששון תירם כביש 6 בדרום | צילום: ששון תירם כביש 6 בדרום, צילום:  ששון תירם

עוד טוענים בחוצה ישראל שבמאי האחרון הגישה שיכון ובינוי תביעה נגד חוצה ישראל, זאת כצעד מונע לטענות שעלו מולה באיחור בביצוע העבודות. "עסקינן בתביעות מצוצות מהאצבע, שכל מטרתן ניפוח תקציבי של הפרויקט", אומרים בחוצה ישראל, ומוסיפים שמדובר בדוגמה מובהקת לתביעות סרק המוגשות בשנים האחרונות, כעניין שבשגרה, על ידי חברות קבלניות כנגד גופי המדינה ואשר תכליתן העיקרית הינה לשפר בדיעבד את הצעת המחיר שהגישו במסגרת הצעתם למכרז".

חברת כביש חוצה ישראל מיוצגת ע"י עורכי הדין ניר סברוב, נועם מחלב וסמי סבזרו, ממשרד עורכי הדין שניצר גוטליב סאמט ושות'.

מסולל בונה נמסר בתגובה: "אנו בטוחים כי טענותיהם של הצדדים יתבררו לאשורן בבית המשפט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות