אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש הוועד לשעבר בנמל חיפה זכה בג'וב של מיליון שקל בשנה צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

ראש הוועד לשעבר בנמל חיפה זכה בג'וב של מיליון שקל בשנה

מאיר תורג'מן שהיה במשך 11 שנים יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, זכה במכרז בתקן חדש שלא היה קיים - מנהל מחלקת הדרכה. הנמל בתגובה: הוא נמצא ראוי על ידי חברת השמה

24.08.2017, 06:52 | ליאור גוטמן

חצי שנה לאחר שנמל חיפה פרסם מכרז פנימי לאיתור מנהל מחלקת הדרכה, ל"כלכליסט" נודע שהזוכה במשרה הוא יו"ר ועד העובדים לשעבר מאיר תורג'מן. ניסוח המכרז לתפקיד - תקן חדש שלא היה קיים בנמל - פורסם במרץ האחרון ב"כלכליסט". על פי ההערכות עלות השכר של המשרה היא כמיליון שקל לשנה. דוברי הנמל מסרבים לאשר או להכחיש את הנתון הזה.

קראו עוד בכלכליסט

"מכרז מנהל ההדרכה בנמל הסתיים לפני כשבועיים", נמסר מנמל חיפה. "במכרז התמודדו שישה עובדים מתוך הנמל, כך שאין ולא היתה אמורה להיות באיוש המשרה כל עלות שכר נוספת לנמל. כל המועמדים היו טובים, מתוכם נבחר מאיר תורג׳מן, מי שנמצא כראוי והטוב ביותר הן על ידי חברת השמה חיצונית והן על ידי ועדת האיתור. מאז כניסתו לתפקיד מפגין תורג׳מן השתלבות מהירה והתנהלות המביאה לידי ביטוי את יכולותיו הגבוהות״.

מאיר תורג מאיר תורג'מן. "התמודדתי כמו כולם" | צילום: אוראל כהן מאיר תורג

עוד מסבירים בנמל שמי שהתמודד על המשרד היו שישה אנשי תפעול, כאשר יצירת המשרה גרעה תקן של אחד מהם, ולכן עלויות השכר של תורג'מן לא יתווספו על הוצאות השכר של הנמל כולו אלא רק יעברו טכנית ממחלקת תפעול למחלקת הדרכה.

ועדי הנמל בחיפה פועלים בשלב זה באופן עצמאי ללא יו"ר ועד ראשי שיגיע על פי הערכות רק בעוד כ־10 חודשים.

לפי נתוני רשות החברות הממשלתית נמל חיפה ניצב במקום הראשון בטבלת שיאני השכר במגזר הציבורי, עם עלות שכר ממוצעת של 33.75 אלף שקל בחודש. בנוסף, הנמל הוא אחד משיאני עלויות השכר במגזר הציבורי, כאשר הוצאות השכר שלו בשנתיים האחרונות היו גבוהות ביחס למחזור: כ־57%. רק חברה אחת ־ דואר ישראל משיגה אותו עם שיעור של 62%. מדו"חות הנמל עולה שהוצאות השכר בו היו כ־376 מיליון שקל בשנת 2016 וכ־356 מיליון שקל בשנת 2015. הכנסות הנמל בשנים אלה היו כ־790 וכ־737 מיליון שקל בהתאמה. בעקבות הנתונים והתחושה שתופרים תפקיד לא נחוץ לעובד בעל קשרים, עובדים בנמל תהו אם יש צורך במנהל מחלקת הדרכה בנמל. זאת גם לאור התחרות הצפויה מצד הנמל החדש - נמל פרטי שיופעל בשנת 2021 על ידי SIPG הסינית במשך 25 שנה.

נמל חיפה , צילום: גיל נחושתן נמל חיפה | צילום: גיל נחושתן נמל חיפה , צילום: גיל נחושתן

בנמל חיפה הסבירו עם ניסוח המכרז ל"כלכליסט" כי "כל שינוי במבנה ארגוני דורש דיון בפורום הדירקטוריון ודיון כזה טרם התקיים בנושא יחידת ההדרכה". ששה חודשים

לאחר מכן מתברר שהמשרה החדשה - מנהל מחלקת ההדרכה - אכן אושרה, עברה למיונים חיצוניים, עד שאושר מינוי יו"ר הוועד לשעבר.

בשיחה עם "כלכליסט" מאשר תורג'מן את דבר הזכיה. "התפקיד מרתק ומעניין. יש המון אתגרים. אני סיימתי עם ועד העובדים אחרי 11 שנה של נתינה אינסופית. נתתי את הנשמה לעובדים, לפעמים הצלחתי יותר ולפעמים פחות".

בהתייחסו לתפקיד החדש ולדרך שעבר כדי לקבל אותו אמר תורג'מן כי "ההתקדמות היא חלק מהחיים. לא באתי בתור שוט לעובדים אלא למלא תפקיד ואני רק בשלבי הלימוד שלו. התמודדתי במכרז כמו כולם והיו מבחנים במכון חיצוני ואחרי זה ועדה. אם מישהו היה רוצה לעשות משהו שלילי הוא היה שולח אותנו למכון חיצוני? הרי אפשר להיכשל שם. העולם מלא אנשים שלא מעריכים ומי שרוצה להשמיץ אותי או כואב לו שזכיתי אולי מדבר", הוא מסכם.

תגיות