אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
#מזל טוב: ההאשטאג חוגג 10 צילום: Kigo

בשולי הרשת

#מזל טוב: ההאשטאג חוגג 10

מה שהתחיל כציוץ תמים ב-2007 הפך לדרך הפופולרית ביותר לקשור נושאים יחדיו במדיה החברתית ולשדרג כך את התקשורת בה. מי היה הראשון שהשתמש בשיטה הזו?

24.08.2017, 19:41 | שירות כלכליסט
אולי תופתעו לדעת, אבל אם יש לכם ילד מתחת לגיל 10 הוא נולד אחרי הפיכת ההאשטאג לחלק מהותי מחיי היום יום שלנו.

קראו עוד בכלכליסט

הציוץ הראשון שבישר את תחילת התופעה פורסם ב-2007 על ידי כריס מסינה. "מה דעתכם להשתמש ב-# לקבוצות?" כתב ב-23 באוגוסט לפני עשור. מוזר ככל שזה יישמע, בהתחשב בכך שההאשטאג הוא כיום חלק בלתי נפרד מהמיינסטרים, אבל הכל התחיל מרעיון של חובב טכנולוגיה שחיפש דרך לאפשר לקבוצות לתקשר בקלות בטוויטר.

כריס מסינה כריס מסינה כריס מסינה

אין לדעת אם מסינה בעצמו חזה את הפופולריות של ההאשטאג, שהפך מאז לחלק אינטגרלי בכל אפליקציית מדיה חברתית, כמו אינסטגרם ופייסבוק. אך קשה להאמין שהעלה על דעתו שאותו האשטאג יהפוך בהמשך לסמל המייצג את כל מה שטוב ורע במין האנושי. ההאשטאג מעודד את המשתמשים לעשות טוב, כמו שליחת מאות אלפי ברכות יומולדת לילד עם מחלה ממארת, אך במקביל עומד גם מאחורי פעולות מרושעות.

ההאשטאג יצא גם מהמרחב הפרטי, וכיום אינספור חברות משתמשות בסמל לצרכי מיתוג ושיווק. בטוויטר הצליחו אף למצוא דרך להרוויח מזה באמצעות האשטאג ממומן. באופן כללי, כל לחיצה על האשטאג מעלה אוטומטית את כל הפוסטים שהשתמשו באותו האשטאג, כך שחברות יכולות לנצל זאת לטובתן, ולהגדיל את החשיפה לפוסטים שלהן.

באינסטגרם, ההאשטאג הפופולרי ביותר הוא #אהבה, ואחריו #instagood ו- #photooftheday. האשטאגים שעוררו לא מעט גלים בטוויטר בעשור האחרון כוללים את #BlackLivesMatter שאומץ על ידי תנועות לזכויות השחורים בארה"ב. #TheDress על השמלה ששיגעה את הרשת לפני שנתיים לאחר שהיה קשה לקבוע באיזה צבע היא, ו- #IceBucketChallengeשליווה ב-2014 את אתגר שפיכת דלי הקרח על מנת לעורר מודעות למחלת ה-ALS.

תגיות