אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופטבנק יסייע ליוניקלו לשכור מומחי תוכנה

סופטבנק יסייע ליוניקלו לשכור מומחי תוכנה

אתר יוניקלו שודרג לגרסת מובייל, אך המכירות המקוונות לא התרוממו. יו"ר תאגיד סופטבנק עזר לנשיא יוניקלו לשכור כוח אדם איכותי

27.08.2017, 23:13 | שירות כלכליסט

טדאשי ינאי, הנשיא והיו"ר של החברה־האם של יוניקלו, פאסט ריטיילינג, מתכנן להעביר את אימפריית האופנה שלו מהפכה דיגיטלית. לשם כך, פנה ינאי לעזרתו של חברו הוותיק, יו"ר תאגיד סופטבנק מסיושי סון, וב־6 ביולי נצפו השניים ביריד תעסוקה, אליו הגיעו כ־400 מהנדסים שמעוניינים לעבוד בתעשיית האופנה.

ינאי טען בעבר כי הוא מאמין שבינה מלאכותית יכולה לעזור לשרשרת האספקה של יוניקלו לחזות בדיוק את רצון הלקוחות וכך להפחית מלאים עודפים. על פי חזונו, באמצעות ניתוח התנהגות צרכנית, יוניקלו תוכל להמליץ על בגדים ללקוח ולשלח את המוצר הנכון לצרכן ספציפי. לשם כך החליטה החברה לשכור מומחים לטכנולוגיות מידע ומהנדסי תוכנה. אך מכיוון שיצרנית האופנה לא נתפסת כמתקדמת טכנולוגית, לא הצליחה עד כה החברה־האם לגייס עובדים ברמה הנדרשת.

במסגרת מאמציה לשדרג את הטכנולוגיה בחברה, השיקה יוניקלו החודש מכונות לממכר אוטומטי של בגדים בנמלי תעופה ברחבי ארה"ב, בין השאר בניו יורק, יוסטון ואוקלנד. אף שיוניקלו שדרגה במרץ האחרון את האתר שלה כך שיהיה ידידותי לסמארטפון, מהלך שהוביל לזינוק במכירות המקוונות ביפן ב־17.5% תוך חודש, אך הן עדיין מהוות רק כ־6% מכלל מכירות החברה במדינה.

הכלכלה המדשדשת ביפן, בשילוב העלאות מחירים בחנויות הרשת הביאו לצניחה במכירות בתחילת 2016. המכירות ביפן היו אחראיות ל־40% מכלל המכירות ול־50% מהרווח התפעולי של סופטבנק בתשעת החודשים שהסתיימו במאי השנה. כדי לעצור את הצניחה במכירות, חתכה החברה את מחירי הבגדים ושינתה את האסטרטגיה שלה, כשהיא מחקה את ענקית האופנה זארה ששמה דגש על ייצור מהיר, משלוחים לבית הלקוח ואוטומציה.

תגיות