אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: נחסום דפים שמשתפים "שוב ושוב" חדשות מזויפות צילום: The Telegraph

פייסבוק: נחסום דפים שמשתפים "שוב ושוב" חדשות מזויפות

הרשת החברתית הודיעה שהעדכון החדש "יסייע לצמצם את הפצת הפייק ניוז בכך שימנע מדפים שמקדמים תכנים אלה מלהרוויח כסף". ואולם, החברה מסרבת להתמודד בצורה משמעותית עם מקור הבעיה

29.08.2017, 09:22 | ויקי אוסלנדר
פייסבוק ממשיכה לכאורה להיאבק בחדשות המזויפות. הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה אמש (ב') שלא תאפשר פרסום בפייסבוק לדפים שמשתפים "שוב ושוב" פוסטים שתויגו כחדשות מזויפות על ידי בודקי עובדות חיצוניים לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

העדכון החדש שביצעה פייסבוק "יסייע לצמצם את הפצת החדשות המזויפות בכך שימנעו מדפים שמקדמים את אלו מלהרוויח כסף", ציינו בהודעה. בפייסבוק הוסיפו כי אם דף יפסיק לשתף חדשות מזויפות יתכן ויתאפשר לו שוב לפרסם מודעות. הרעיון מאחורי המהלך הוא לייצר תמריץ שלילי למשתמשים שלהם מלפרסם חדשות מזויפות, זאת בדומה להחלטה של אלפבית למנוע תגובות או דירוג בסרטונים שמקדמים דיבור שנאה. 

פייסבוק פייסבוק פייסבוק

בחודשים האחרונים הגבירה פייסבוק את פעילותה נגד הפצת חדשות מזויפות באמצעות שכלול מנגנוני הביקורת בפלטפורמה. החברה האמריקאית הודיעה על גיוס 3,000 עובדים חדשים שיפעלו לנטר ולבקר תוכן בפייסבוק. מדובר בהגדלת החטיבה האחראית על התחום בשני שלישים במהלך 2017. במרץ השנה השיקה פייסבוק כלי שמאפשר למשתמשים לתייג פוסטים כבעלי תוכן שאמינותו מוטלת בספק. הרעיון היה להוסיף לכוח האדם המועסק גם את חוכמת ההמונים. במקביל הודיעה פייסבוק שהיא ממשיכה לשכלל את מערכות הבינה המלאכותית שאמורות לזהות חדשות מזויפות, ואף החלה לצרף למה שזוהה כ"חדשות מזויפות" Related Articles - קישורים למאמרים או ידיעות שונות שיכולים להעניק פרספקטיבה שונה לפוסט שהועלה.

פייסבוק מרקדת סביב הפיתרון האמיתי

נראה כי פייסבוק עושה כל שבידה מלבד להתמודד עם מקור הבעיה. בשום שלב היא לא מוכנה להוריד תוכן שעלה על הפלטפורמה שלה. במקום זאת היא הולכת בזהירות בין הטיפות ועורכת שינויים קוסמטיים קטנים - דואגת מצד אחד לא להצטייר ככלי מצנזר שירגיז את המשתמשים שלה ומצד שני לא להצטייר כחסרת אחריות. אך גם בתוך המהלכים הקטנים, תהליך קבלת ההחלטות של החברה הוא מעין חור שחור ואין דרך לדעת כיצד היא מזהה, מגדירה ומחליטה כיצד יש לפעול.

בפייסבוק, שמונה היום יותר מ-2 מיליארד משתמשים, קשה להתמודד עם כמות התוכן שמשותף ברשת שלה. עם זאת, המהלכים שביצעה בחודשים האחרונים נובעים מביקורת ציבורית עזה שספגה לאחר שנבחר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד לפני כמעט שנה. ענקית הטכנולוגיה נתפסה כאחראית, בכך שלא סיננה או ביקרה תוכן שהופץ על הפלטפורמה שלה, תוכן שלכאורה שיחק תפקיד בזכייתו של טראמפ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות