אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למשתמשים נמאס מאפליקציות; מה יעשו ענקיות הטכנולוגיה? צילום: בלומברג

למשתמשים נמאס מאפליקציות; מה יעשו ענקיות הטכנולוגיה?

פייסבוק וגוגל צריכות להבין שבעולם שבו מרבית המשתמשים לא מורידים בכלל אפליקציות חדשות בשל חוסר עניין, יש צורך בשינוי. התחרות על תשומת לבנו מצריכה התייחסות לסוגיות כשימושיות היישום ויצירת ערך ייחודי

31.08.2017, 12:01 | ויקי אוסלנדר

סקר חדש של חברת המחקר comScore מצא כי כמחצית מהגלישה באינטרנט בארה"ב מתבצעת באמצעות אפליקציות סמארטפון. בני דור המילניום מקדישים כשלוש שעות לגלישה באמצעותן, מהן שעה וחצי באפליקציה אחת בלבד והיתר ב-20 אפליקציות שונות.

קראו עוד בכלכליסט

שמונה מתוך 10 האפליקציות הפופולריות - איך לא - מגיעות מבית פייסבוק או אלפאבית, ובהן ג'ימייל, גוגל מפות וחיפוש, פייסבוק, מסנג'ר ווטסאפ ואינסטגרם.

אך הריכוזיות עמוקה הרבה יותר: משתמשי האפליקציות מבלים 90% מזמנם בחמש האפליקציות המובילות. למעשה, הקיפאון בתחום כה חמור עד שמרבית המשתמשים כלל לא מתקינים אפליקציות חדשות. הדומיננטיות של שתי ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות בשוק המובייל כמעט בלתי ניתנת לערעור.

זה לא באמת מפתיע, לפייסבוק ולאלפאבית יש מיליארדי משתמשים עולמיים שמקבלים מהן פלטפורמה חינמית להעברת זמן ומסרים. התכלית שלהן היא לגרום למשתמשים לבלות כמה שיותר זמן באפליקציה כדי לייצר מהם יותר תובנות שמתורגמות להכנסות מפרסום. בכל דו"ח רבעוני מתגאות שתי הענקיות בצמיחה בזמן השהייה היומי של המשתמשים באפליקציות שלהן.

אך כל זה לא אומר דבר על שימושיות. דווקא האפליקציה של אמזון (35%) היא זו שהוגדרה על ידי מרבית בני דור המילניום כזו שאינם יכולים לחיות בלעדיה. אמזון גברה על ג'ימייל ופייסבוק, מסנג'ר (18%) ויוטיוב (16%). זאת אף שהם מבלים רק 3% מזמנם באפליקציות מול שירותי קמעונאות כאמזון. וזו על רגל אחת התמצית של אמזון: בעוד אפליקציות אחרות משחיתות את זמן המשתמשים לטובת כלכלת מודעות, אמזון שואפת לחסוך להם זמן ולסייע להם באיתור מהיר ויעיל של מבוקשם במחיר התחרותי ביותר. ומהשירות הזה אמזון מנסה להרוויח.

פייסבוק מסנג'ר וגוגל מפות הן אפליקציות שימושיות, אך לצדן מתקיימות גם ווטסאפ, Waze ושירות המפות של אפל. אף אחת מהן לא מציעה מוצר ייחודי ללא תחרות. פייסבוק וגוגל צריכות להבין שבעולם שבו מרבית המשתמשים לא מורידים בכלל אפליקציות חדשות בשל חוסר עניין, התחרות על תשומת לבם עם הקלף המנצח הבא הופכת קשה יותר ויותר. והקלף הזה אפילו לא צריך להינתן למשתמשים בחינם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות