אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רייל ויז'ן תנסה לגייס לפי שווי של 100 מיליון דולר בנאסד"ק צילום: JR East

בלעדי לכלכליסט

רייל ויז'ן תנסה לגייס לפי שווי של 100 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה שמפתחת מערכת למניעת תאונות ברכבות תנסה לגייס 25 מיליון דולר בתחילת הרבעון הראשון של 2018, אז היא גם מתכננת להתקין מערכות ראשונות שלה על גבי קטרים. את ההנפקה מובילה החברה־האם פורסייט שבהנהלת חיים סיבוני

03.09.2017, 07:22 | גולן חזני

חברת רייל ויז'ן תנסה לגייס 25 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר בהנפקת מניות בנאסד"ק. ל"כלכליסט" נודע כי את הגיוס מובילה חברת פורסייט הבורסאית המחזיקה בכ־40% ממניות רייל ויז'ן. פורסייט עוסקת בפיתוח מערכת למניעת תאונות דרכים במכוניות פרטיות, ואת ההשקעה ברייל ויז'ן ביצעה בתחילת 2016 כשהשקיעה 1.6 מיליון דולר לפי שווי 4 מיליון דולר אחרי הכסף. במאי האחרון ביצעה רייל ויז'ן גיוס של 6 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר לפני הכסף, לאחר שהכפילה את היקף הגיוס המתוכנן בשל ביקוש עודף.

קראו עוד בכלכליסט

רייל ויז'ן מפתחת מערכת למניעת תאונות ברכבות. המערכת שהיא מפתחת מותקנת על גבי קטרים, ומספקת מידע ויזואלי בכל תנאי אקלים ותאורה, לצורך מניעת תאונות. לפי תכנון החברה, המוצר יותקן על גבי קטרים במהלך הרבעון הראשון של 2018, כשהמטרה היא להנפיק במקביל את החברה בנאסד"ק באותו הרבעון. באפריל האחרון התקבלה רייל ויז'ן לאקסלרטור (מאיץ) הגדול באירופה, StartupBootcam, שאליו התקבלו 10 חברות בלבד, בהן אינטל, גוגל, אמזון ואיירבוס.

פורסייט, שמחזיקה כאמור 40% ממניות רייל ויז'ן, מנוהלת על ידי אלן כץ שמשמש גם כיו"ר. הטכנולוגיה של רייל ויז'ן היא ייחודית מסוגה בעולם ומאפשרת לנהג הקטר להבחין גם בתנאי ראות אפסיים כמו ערפל כבד בחפץ או חבלה במסילה למרחק של 1.5 קילומטר, ובכך גם למנוע תאונות והתנגשויות אפשריות. החברה מציינת כי ביכולתה לחסוך עשרות מיליוני דולרים בשנה לחברות רכבות באסיה אירופה ואמריקה בזכות מניעת תאונות, אירועים חבלניים ותחזוקה מונעת.

עד היום גייסה רייל ויז'ן 9 מיליון דולר, והיא ביצעה 10 ניסויים מוצלחים בארץ ובאירופה. כץ הוא אחד מארבעה יזמים, בהם גם שחר חניה, יובל עשבי ונועם טייח, כולם יוצאי חברות ביטחוניות שהקימו את החברה ב־2016, ומחזיקים ביחד ב־35% ממניותיה. יתר 25% המניות מוחזקות בידי שורה של משקיעים בהם רכבת ישראל, שמספקת תשתית לפיתוח המוצר ללא עלויות, אלייד של פרופ' יצחק סוארי, משפחת לובינסקי, מייסדי חברת פיינל, מנכ"ל נבידיה ישראל, איציק שרם וכפיר זילברמן ופרופ' בנעד גולדווסר.

פורסייט, שנוסדה ומנוהלת בידי חיים סיבוני, עלתה על רדאר המשקיעים מאז מכירתה של מובילאיי לאינטל ב־15.3 מיליארד דולר, וחודש לאחר ההודעה, היא זינקה ביותר מ־40% והגיעה לשווי של 260 מיליון דולר. מאז היא הספיקה להירשם לנאסד"ק ולרשום גם ירידה במניה לשווי של 125 מיליון דולר, אולם עדיין מדובר בשווי כפול מזה שבו נסחרה לפני שנה.

ביולי האחרון הודיעה פורסייט כי השלימה בהצלחה הוכחת היתכנות של מערכת ''מולטי־ספקטרלית'', המשלבת מצלמות באור ומצלמות תרמיות. עוד ציינה פורסייט, כי היא צופה שתשלים את הפיתוח של המדגים הטכנולוגי של המערכת בתוך כשלושה חודשים. המערכת מיועדת לאפשר יכולת ראיה מולטי־ספקטרלית על ידי שילוב של ארבע מצלמות הפועלות באורכי גל שונים (לרבות בתחום הספקטרום שאינו נראה לעין האנושית), ובכך היא צפויה להוות פתרון חישה מלא לחזית הרכב. המטרה היא ליצור תשתית לגילוי של כל מכשול, בכל תנאי מזג האוויר ובכל תנאי התאורה. עם זאת הודעות החברה לא מפרטות את המשמעות העסקית שלהן.

תגיות