אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיאומי שוב עקפה את אפל ופיטביט בשוק המחשוב הלביש צילום: engadget.com

שיאומי שוב עקפה את אפל ופיטביט בשוק המחשוב הלביש

לפי נתוני IDC, היצרנית הסינית מכרה 3.5 שעונים חכמים ברבעון השני, לעומת 3.4 שמכרה אפל. שיאומי מחזיקה ב-13.4% משוק המחשוב הלביש העולמי, כשהיא מתמקדת בעיקר בתחום צמידי הכושר - ומוכרת אותם ב-25 דולר

03.09.2017, 16:08 | רפאל קאהאן
דו"ח של חברת IDC מצא ששיאומי הסינית היא יצרנית המחשוב הלביש הגדולה ביותר כיום עם נתח שוק של כ-13.4%. החברה מכרה כ-3.5 מיליון מוצרי מחשוב לביש, בעיקר שעונים חכמים ורצועות כושר לעומת 3.4 מיליון שנמכרו על ידי אפל ופיטביט כל אחת ברבעון השני.

קראו עוד בכלכליסט

זהו הרבעון השני ברציפות בו שיאומי מצליחה להכות את שתי חברות הטכנולוגיה האמריקאיות. ברבעון הקודם החזיקה שיאומי בכ-14.7% מהשוק לעומת 14.6% של אפל ו-12.3% של פיטביט. ב-IDC מעריכים ששוק המחשוב הלביש גדל בכ-10.3% גלובלית לכ-26.3 מיליון יחידות ברבעון השני.

צמיד חכם של שיאומי, צילום: engadget.com צמיד חכם של שיאומי | צילום: engadget.com צמיד חכם של שיאומי, צילום: engadget.com

להערכת האנליסטים של החברה, השוק משנה לאט לאט את מגוון המוצרים. "אם בעבר ראינו הרבה צמידי כושר למשל בעלי יכולות מוגבלות ששימשו כנקודת כניסה לרכישת שעון חכם. כעת, אנו רואים שהיצרנים השונים מציעים מוצרים משוכללים יותר", מסביר חוקר בכיר לתחום שעוני וצמידי הכושר החכמים, ז'יטש אוברני.

המוצרים הפופולריים ביותר של שיאומי היו צמידי הכושר החכמים Mi Band. עם זאת החברה גם החלה את כניסתה לתחום המחשוב הלביש לילדים וכן השיקה לפני מספר חודשים את הנעליים החכמות שלה תחת מותג Mijia.

צמידי הכושר מי בנד מציעים את היכולות של שעון כושר חכם בשילוב עם אפליקציה. הם נמכרים במחירים שנעים סביב ה-25 דולר בסין מה שמייצג כ-10% ממחירו ההתחלתי של שעון אפל, למשל.

אמנם היכולות לא ממש מקבילות, אך עבור לא מעט משתמשים התמורה מספקת להם מספיק יכולות. חלק ניכר מהקהל עדיין לא רואה צורך ברכישת שעון חכם, שלא מספק לו ערך זולת קבלת התראות מהסלולרי וניטור אימונים - שני דברים שהמי בנד עושה היטב. שעונים חכמים גם נופלים מצמידי כושר בזמן הסוללה המוגבל שלהם, שמספיק לרוב ליומיים-שלושה. לעומתם, צמידים חכמים פשוטים יכולים לפעול גם במשך כשבועיים ללא טעינה. נתח השוק של המוצרים הללו עדיין לא מצדיק הקצאת משאבי מו"פ הנדרשים לשיפור זמני הסוללה של השעונים החכמים למיניהם.

תגיות