אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שבוע לאחר השקת המותג הפרטי - הקולה אזלה ממדפי שופרסל צילום: יח"צ

בלעדי לכלכליסט

שבוע לאחר השקת המותג הפרטי - הקולה אזלה ממדפי שופרסל

ברשת בוחנים אפשרות להטיס את המשקה בכדי ל"הרוויח" את העלייה בהיקף המכירות ברשתות לקראת ראש השנה. מדובר בנתח שוק חריג, לו הרשת לא ציפתה

04.09.2017, 08:32 | נורית קדוש

מחסור בקולה שופרסל: שבוע לאחר השקת משקאות הקולה תחת המותג הפרטי של שופרסל, והמוצרים חסרים על מדפי הרשת. מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט", נתח מכירות משקאות הקולה תחת המותג הפרטי עמדו ברשת על 51% ובעקבות כך, נרשם מחסור בסניפים. חידוש המלאי מתבצע באמצעות שילוח ימי ולכן ברשת בוחנים אפשרות להטיס את המשקה בכדי ל"הרוויח" את העלייה בהיקף המכירות ברשתות לקראת ראש השנה. מדובר בנתח שוק חריג, לו הרשת לא ציפתה, אפילו בתקופת ההשקה, בה מעורר המשקה החדש עניין ומכירתו מלווה בקמפיין פרסומי נרחב. הערכות הן, כי בתום תקופת ההשקה, יעמוד נתח השוק של המשקה על אחוזים בודדים.

קראו עוד בכלכליסט

קולה מותג פרטי, צילום: יח"צ קולה מותג פרטי | צילום: יח"צ קולה מותג פרטי, צילום: יח"צ

גם בשופרסל אין ציפייה לכבוש נתח שוק גדול והשקת הקולה תחת המותג הפרטי נועדה להציב אלטרנטיבה זולה למשקה הממותג של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל). למרות זאת, בשבוע שעבר, ימים ספורים לאחר השקת הקולה תחת המותג הפרטי בבקבוקים משפחתיים, העלתה שופרסל הילוך בקרב נגד קוקה קולה והעמיקה את החדירה לקטגוריה עם השקת המשקה בפחיות. עם השקת הפחיות דיווחה שופרסל על עשרות אלפי לקוחות שכבר התנסו בקולה של המותג הפרטי וקנו מארזים משפחתיים בשבוע הראשון של ההשקה. בענף הקמעונאות לא מתרגשים מהצלחת הקולה בשלב זה. "לשופרסל יש 13 אלף עובדים, אז אם היא נתנה לכל עובד 4 בקבוקים להתנסות, כבר מדובר בלמעלה מ-55 אלף בקבוקים, עוד לפני שנמכר בקבוק אחד במחיר מבצע".

השקת הקולה תחת המותג הפרטי יצאה לדרך כחודשיים לאחר חשיפת "כלכליסט" ששופרסל תשיק במהלך הקיץ משקאות קולה תחת המותג הפרטי. במכתב ששלח סמנכ"ל הסחר אורי קילשטיין לעובדי שופרסל כתב "השקת משקאות הקולה ודיאט קולה תחת מותג שופרסל הוא צעד נוסף במאמצים שלנו להציע ללקוחותינו חלופות איכותיות למותגים בפחות כסף, גם כשמדובר בתחום שנשלט כמעט לחלוטין על ידי גורם אחד". קילשטיין הוסיף כי שופרסל מציעה להשתחרר מההרגל למותגים המובילים. העובדים שקיבלו רבעיית בקבוקים, הוזמנו להעלות תמונות משפחתיות עם המשקאות החדשים ולהעלות אותן והתמונה שתזכה להכי הרבה לייקים תזכה את העובד בסופשבוע זוגי. במסגרת החדירה של שופרסל לשוק המשקאות הלא אלכוהוליים, השיקה הרשת מלבד משקאות קולה וקולה זירו מקונצרן אולקר הטורקי, גם מים מינרלים איטלקיים של מותג סנטה אנה וכן מגוון מיצים באמצעות חברת גניר הישראלית.

תחום המשקאות הלא אלכוהליים גלגל בשנה החולפת 2.7 מיליארד שקל שנחלקו בעיקר בין שלוש חברות מהגדולות בשוק המזון. שוק משקאות הקולה והדיאט קולה נשלט על ידי החברה המרכזית למשקאות המחזיקה כ- 89% ממכירותיו, שוק המיצים הלא מוגזים נשלט אף הוא על ידי החברה המרכזית עם 39.9% מהמכירות והמים המינרלים נשלטים על ידי יפאורה עם 53.7% מהמכירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות