אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הלאומית

חרל"פ: יבואני הרכב ייעלמו מהעולם, הרכב יהפוך לקומודוטי

יו"ר כלמוביל, שקצר רווחים ממכירת מובילאיי, מספר בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט על עתיד תעשיית הרכב ועל ייחודו של הסטארט-אפ הישראלי. לדבריו, צפוי זעזוע עצום בשוק, והיצרנים והיבואנים חייבים להשתנות כדי לשרוד

04.09.2017, 11:47 | מאיר אורבך

"כשנכנסתי לשוק הרכב, היו חמישים אלף מכוניות", סיפר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל, בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט". "היום הוא כולל 300 אלף וגדל פי 6. אם התשתיות היו גדלות פי 6, לא היו פקקים".

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, יש פיגור של תשתיות אחרי שוק הרכב, שהוא באחריות השוק הפרטי. "זה מאיר זווית אחרת", הסביר:  "השאלה מה ההבדל בין מיליארדרים אמריקאים לאחרים. האמריקאים באים מהשוק; צוקרגברג, גייטס, רוקפלר באו מהשוק והשאר צומחים מלמעלה בחסדי המדינה כולם הצליחו בזכות זיכיונות תשתיות בקוריאה ואיטליה. הכל תוצאה מהפרטת הזכיונות. בארה"ב, הדמוקרטיה קדמה לתיעוש. באירופה התיעוש קדם למדינה. המתח שבין השוק למדינה שאחראית על התשתיות. יש אספקט פיננסי: הממשלה מרוויחה מהרכבים וגם אתם ומשקי הבית שלוקחים חובות לקנות רכבים. יכול להיות שהתפתחה בועת מימון לרכב? אני לא רואה כאן בועה ואני שמח על דברי הנגידה שהעירה על זה. המכירות שלנו חשובות לי עסקית אבל היא לא חזון כל דבר".

שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, צילום: Tamar Matsafi שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל | צילום: Tamar Matsafi שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל, צילום: Tamar Matsafi

חרל"פ הוא משקיע פעיל, אשר קצר הצלחה מהאקזיט הגדול של מובילאיי.

ראית מיליארד דולר מהעסקה. מה אתה מתכוון לעשות עם הכסף?

"אני חי לפי הצרכים ולא האפשרויות. כשהצרכים עולים על האפשרויות ולהיפך ותמיד תחיה לפי הנמוך. אני מנהל את הכסף וחלק ממנו יילך לשוק ההון ועסקים ריאליים וחלק לתרומות פילנתרופיה. אני חושב שנושא התרומות הוא מאוד בעייתי; הוא משמש הרבה פעמים להנצחה עצמית ומבטא תסכול פרעוני של אנשים שלא יכולים לבנות פירמידות. תרומות צריכות להיות בסתר וטובה לו צנעת הפרט".

אמנון שעשוע דיבר על חזון המכונית האוטונומית.

אני קטונתי לעומת אמנון ואני יוצק מים על ידיו ואני מעריך שזה יקרה בערך בשנת 2020 והלאה. המכונית האוטונומית תתפוס תוך עשר שנים, על פי שני מבחנים: המבחן הראשון הוא הנראות של הבעיה. כשהציעו את חומרי ההרדמה וחומרי החיטוי עבר הרבה זמן עד התקבלו. השני הוא למי זה עושה טוב; אם לחלק מהצדדים זה לא יקרה מהר. אם לכולם - זה יתפשט מהר מאוד. במקרה של רכב אוטונומי, הוא עובר את שני המבחנים: הוא מסייע לבעיית הפקקים, זיהום האוויר, התאונות, הביטוחים, האשפוזים וזה עושה טוב לכולנו אם אחוז התאונות יהיה אפסי. אם יהיה מאה אחוז של בטיחות זה עושה טוב לכולם. אם זה יעשה טוב לשני הצדדים זה ייקלט מהר מאוד".

לדברי חרל"פ, הרכב האוטונומי ייצור בעיה אצל יצרני הרכב, בשל איום חדש עליהן מצד ענקיות עמק הסיליקון. "נוצרה אקוסיסטם חדשה לחלוטין, נראה מי מהיצרנים יישאר ומי ייכחד. מובילאיי יצרה הטמעה ומצב מיוחד - היא חברת הטכנולוגיה היחידה שהשעילה לתווך בין העולם המסורתי שהושפע מההתפתחות ובין חברות הטכנולוגיה. לכן היא יקירת התעשייה, לעומת אפל וגוגל שטורפים את התעשייה".

מערכת מובילאיי מערכת מובילאיי מערכת מובילאיי

להערכתו, בעתיד לא יהיה ייבוא רכב ורכישת מכוניות: "יצרני הרכב ייצרו כלים שינועו ויתופעלו כציים ולא יימכרו. תוכל להזמין לעצמך הסעה לכמות נוסעים מסוימת ומיתוג המכוניות יקבל מכה קשה. היכולת שלנו להיערך לשינוי טקטוני שכזה היא חסרת משמעות, כשיש ירידת אדמה או צנואמי אין לנו יכולת להיערך אלא לבדוק דרך להצטרף לגל הזה. כאשר יש מהפכה צריך למצוא דרך להצטרף אליה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
שום אסון לא יקרה אם כלמוביל תעלם
זה יהיה רק לטובה . החברה נעדרת כל תודעת שירות, עובדת בלעדית עם מתקין אביזרים גיל קאר שהוא מהחארפים הגדולים בשוק ומתמחה בגרימת נזק, עובדת עם מזווד ומתקין כאילו מזגנים אלכס אואגינל שהיא חברה תאומה של גיל קאר מבחינת תת רמה, עלות האחזקה של כלי הרכב שלהם אסטרונומית וכו'. העולם יהיה מקום טוב יותר בלי ד"ר חרל"פ ובלי כלמוביל.
יניב טל  |  14.09.17
לכל התגובות