אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Wizer מגייסת 4 מיליון דולר כדי להחליף אנליסטים עסקיים ב-AI צילום: WIZER

Wizer מגייסת 4 מיליון דולר כדי להחליף אנליסטים עסקיים ב-AI

החברה פיתחה כלי מחקר תומך החלטות מבוסס בינה מלאכותית, שמאפשר לארגונים שונים לבצע בדיקות וניתוחים באופן מהיר ומותאם אישית. את סבב הגיוס הובילה קרן SOMV של פנחס בוכריס והשתתפה בו קרן נילסן אינובייט

04.09.2017, 16:00 | הגר רבט
הסטארט-אפ הישראלי וייזר (Wizer) הודיע היום (ב') על השלמת גיוס סבב A בסך 4 מיליון דולר. את הסבב הובילה State of Mind Ventures של פנחס בוכריס, והשתתפה בו Nielsen Innovate, קרן ההשקעה בחברות בשלבים מוקדמים של ענקית המחקר האמריקאית נילסן. לאחר הגיוס הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-5.5 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

וייזר פיתחה כלי מחקר תומך החלטות מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר לארגונים בכל סדר גודל לבצע מחקרים בתחומים שחשובים להם, מפיתוח מוצרים ועד לחקר דעת קהל. המוצר של וייזר מאפשר לארגונים לבצע מחקר המותאם באופן ייחודי לכל לקוח, באופן אוטומטי ומהיר מאוד. המערכת לומדת את השאלות והאתגרים הייחודיים לכל תחום ותעשייה וכן את ההעדפות המחקריות של החברה. בין לקוחותיה היום נמנות סודהסטרים, חברת מוצרי הספורט האמריקאית Wilson וחברת מוצרי התינוקות Tiny Love.

מייסדי וייזר. מימין: עידן גבע, אלון רביד ומנו גבע, צילום: WIZER מייסדי וייזר. מימין: עידן גבע, אלון רביד ומנו גבע | צילום: WIZER מייסדי וייזר. מימין: עידן גבע, אלון רביד ומנו גבע, צילום: WIZER

"הטכנולוגיה שלנו היא היחידה שמדמה למעשה את אנשי המקצוע בתחום שלנו ואת הדיסציפלינות המדעיות", אמר ל"כלכליסט" אלון רביד, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "התוצאה היא מוצר בר השוואה לזה של מכוני המחקר המובילים בעולם. למשל חברת מוצרי צריכה שמעוניינת להוציא מוצר חדש לשוק ומתלבטת בין כמה אפשרויות יכולה לבדוק אילו אפשרויות מראות את פוטנציאל השוק הגבוה ביותר, מה גורם להן להצליח וכיצד ניתן למצות את סיכויי הצלחה על הדרך הטובה ביותר".

הפלטפורמה של וייזר אוספת עבור לקוחותיה מידע היסטורי רב לאורך זמן כמערכת ניהול ידע ארגוני, ומאפשרת להם לבנות בסיס נתוני מחקר שיאפשרו להשוות את תוצאות המחקרים למחקרים קודמים.

ניר אדלר, שותף בקרן SOMV אמר ל"כלכליסט": "AI היא באז-וורד של הרבה מאוד משקיעים היום, אבל אנחנו מחפשים את החברות שמצאו את היישום הספציפי והנכון. כמו בכל טכנולוגיה חדשה, לשוק קשה לעכל יישום גנרי. וייזר היא חברת הפורטפוליו הרביעית שלנו שמחברת את ה-AI ליישום פרקטי, במקרה הזה עבור תחום ידע ספציפי שנקרא מערכות מומחה. מדובר בשוק של עשרות מיליארדי דולרים בשנה בצפון אמריקה בלבד, וחלק ניכר מהכסף הזה הולך על תהליכי יעוץ - אנליסטים עסקיים שמגיעים למשרד ומוכרים לך מחקר פעם בחודש. זה שוק שכמהה לחדשנות".

פנחס בוכריס, שותף מנהל בקרן SOMV: ״וייזר היא השקעה מוצלחת מאוד עבורנו. אנו מאמינים כי מחקרי שוק הוא תחום ענק המוכן לשינוי ומודרניזציה. הצוות של וייזר מביא שילוב דיסציפלינות, ובכללן בינה מלאכותית ומחקרי שוק, על מנת להוריד עלויות ולשפר ביצועים. ההצלחות הראשוניות של וייזר עם לקוחות בינלאומיים מובילים מהוות עדות משמעותית לעוצמתה הטכנולוגית והמסחרית של החברה״.

וייזר נוסדה בשנת 2014 בידי אלון רביד, המנכ״ל, עידן גבע, המנהל העסקי, ומנו גבע, המנהל המדעי. לצוות של וייזר יש יותר מ-20 שנות ניסיון במחקרי שוק. בין המשקיעים הקודמים בחברה נמנים YJ2, קרן ההשקעות של Yahoo Japan, Nielsen Innovate, קבוצת בארינבוים והמדען הראשי. מטרת הגיוס הנוכחי היא להאיץ את מכירות החברה בארצות הברית ובאירופה, וכן להגדיל את ההשקעה במחקר ופיתוח.

תגיות