אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתניהו וכץ חנכו הבוקר את קו הרכבת עכו אחיהוד שיפתח לקראת ראש השנה צילום: משרד התחבורה

נתניהו וכץ חנכו הבוקר את קו הרכבת עכו אחיהוד שיפתח לקראת ראש השנה

עלות הקמת הקו נאמדת בכ-2.8 מיליארד שקל. רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. זמן הנסיעה מכרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד. נסיעה עד באר שבע כבר תארך כשלוש שעות

05.09.2017, 13:44 | ליאור גוטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ ביצעו הבוקר (ג) נסיעה רשמית ראשונה בקו הרכבת אחיהוד-כרמיאל. במקור הקו היה אמור לחבר את אזור כרי נעמן שליד עכו, אולם כל אזור חיפה ממתין להחלטות בנוגע לחשמול הקווים, לרבות מועדי ביצוע ותקציב סופי, ולכן הקו המקורי (עכו- כרמיאל) לא רק שלא יחושמל עד תחילת העשור הבא אלא גם ישען על רכבות דיזל שינועו במסילה המקורית והלא מחושמלת.

קראו עוד בכלכליסט

התוכנית לפתיחת הקו אושרה בממשלה באפריל 2010 במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל" לרישות המדינה ברכבות ובכבישים. הפרויקט הזה נגרע מהרכבת וניתן לידי נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) יחד עם קו רכבת העמק (חיפה בית שאן) שכבר נפתח לפני כשנה.

בנימין נתניהו וישראל כץ בהשקת הקו, צילום: משרד התחבורה בנימין נתניהו וישראל כץ בהשקת הקו | צילום: משרד התחבורה בנימין נתניהו וישראל כץ בהשקת הקו, צילום: משרד התחבורה

אורך הקו הנוכחי הוא כ-23 ק"מ לרבות 4 מנהרות באורך של כ-5 ק"מ סה"כ, כאשר עלות הקמת הקו נאמדת בכ-2.8 מיליארד שקל. רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. הראשונה בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל בחיפה והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. לטענת הרכבת זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד. נסיעה עד באר שבע כבר תארך כשלוש שעות.

במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. כדי לעודד נסיעה שר התחבורה ישראל כץ הודיע שעם פתיחת הקו ב-20 בספטמבר תושבי האזור יוכלו לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

"מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה", אמר כץ. ראש הממשלה נתניהו, שהשתתף בנסיעה, התפייט ואמר ש"כשהייתי ילד היינו שרים 'בין הרים ובין גבעות טסה הרכבת". בין הרים, בין גבעות, במישור, במרכז, בנגב, בגליל. יש לנו חזון לבטל את הפריפריה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו מחברים את כל אזרחי ישראל אחד לשני, ואת המדינה שלנו לתוך עצמה, עם עצמה.

לאלה מכם שגרים בפרבר שנקרא תל אביב, אתם יכולים לבוא לעבוד כאן ולחזור לישון בתל אביב ולהיפך"

תגיות