אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק הציעה לתעשיית המוזיקה תמלוגים של מאות מיליוני דולרים צילום: The Telegraph

פייסבוק הציעה לתעשיית המוזיקה תמלוגים של מאות מיליוני דולרים

הנהלת הרשת החברתית רוצה לאפשר לגולשים לפרסם סרטונים שיכללו שירים, מבלי להיות חשופים לתביעות הפרת זכויות יוצרים. התשלום יאפשר לפייסבוק להציג יותר פרסומות בתוכן וידאו, אפיק הכנסה מהותי עבורה

06.09.2017, 10:38 | עומר כביר
פייסבוק הציעה לשלם לחברות הקלטות תמלוגים של מאות מיליוני דולרים, כדי לאפשר למשתמשים שלה להעלות סרטונים עם שירים מבלי להפר זכויות יוצרים - – כך לפי דיווח של בלומברג.

קראו עוד בכלכליסט

השימוש הגובר בווידאו ברשת החברתית הוביל לפרסום סרטונים רבים המכילים מוזיקה שהיא קניין רוחני. לפי החוק בארה"ב, בעלי זכויות חייבים לפנות לפייסבוק ולבקש את הסרת הסרטונים שלטעמם פוגעים בזכויות היוצרים שלהם - מהלך כמעט בלתי אפשרי לאור כמות התוכן שנוצר מדי יום ברשת החברתית.

פייסבוק ותעשיית המוזיקה מנהלות מגעים בנושא מזה יותר מחצי שנה. במרכז הדיונים עמדה בתחילה הצעה של פייסבוק ליצור מערכת שתזהה ותתייג מוזיקה שפוגעת בזכויות יוצרים (בדומה למערכת שקיימת ביוטיוב). ואולם, במהלך הדיונים התברר שיישום פתרון שכזה יכול להימשך עד כשנתיים - תקופת זמן ארוכה מדי בעבור שני הצדדים.

שירות Watch של פייסבוק שירות Watch של פייסבוק שירות Watch של פייסבוק

במקביל, לדברי מקורות, מעוניינת פייסבוק בפיתרון שלא ייאלץ אותה להסיר תוכן משתמשים. האפשרות שנמצאת כעת על השולחן: פייסבוק תשלם לחברות המוזיקה מאות מיליוני דולרים, שיכשירו את התוכן שמעלים המשתמשים.

הכנסות נוספות, לצד לחץ על יוטיוב

הדיונים נערכים בשעה שפייסבוק משיקה את פלטפורמת הסטרימינג החדשה שלה, Watch, ומשקיעה בהפקת תוכניות מקור. זאת, בניסיון לפתח את ההכנסות מהצגת פרסומות בווידאו. מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, העריך בשיחה עם אנליסטים אחרי פרסום דו"ח פייסבוק לרבעון השני של השנה שווידאו יהיה מנוע ההכנסות המרכזי של החברה בשנים הקרובות.

להסכם יכולות להיות השלכות משמעותיות גם על חברות המוזיקה, שנמצאות בתקופה של צמיחה בהכנסות, הודות לפעילות שירותי סטרימינג בתשלום דוגמת ספוטיפיי ואפל מיוזיק. לפי נתונים של ארגון IFPI, שמייצג את חברות המוזיקה, ב-2016 המכירות צמחו ב-5.9%, בעיקר הודות לשירותי סטרימינג וליוטיוב.

עם יותר משני מיליארד משתמשים פעילים בחודש וצמיחה קבועה בהכנסות מפרסום, הרשת החברתית יכולה לספק לחברות המוזיקה הכנסות משמעותיות חדשות. בנוסף, יוכלו החברות המוזיקה למנף את העסקה כדי להפעיל לחץ על יוטיוב, שלדבריהן נוקטת בגישה מקלה בכל הנוגע לאכיפת זכויות יוצרים. זאת, אף שב-2016 העביר השירות לתעשייה מיליארד דולר בהכנסות מפרסומות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות