אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון ואפל מעוניינות לרכוש את זכויות המותג ג'יימס בונד

אמזון ואפל מעוניינות לרכוש את זכויות המותג ג'יימס בונד

עד כה, וורנר ברדרס נחשבה כמועמדת המובילה לרכישת הזכויות מ-MGM, לצד אולפני סרטים ותיקים נוספים כמו יוניברסל ופוקס; שווי המותג נאמד ב-2-5 מיליארד דולר

06.09.2017, 23:45 | שירות כלכליסט
אמזון ואפל מעוניינות לרכוש את זכויות המותג ג'יימס בונד.

קראו עוד בכלכליסט

סוני החזיקה בזכויות למותג של המרגל הבריטי המפורסם עד הסרט האחרון, "ספקטר", שיצא ב-2015 ומאז מתנהל מו"מ למכירתן מחדש.

וורנר ברדרס נחשבה עד כה כמועמדת המובילה לרכישת הזכויות, לצד אולפני סרטים ותיקים נוספים כמו יוניברסל ופוקס. אך כעת המגזין "הוליווד ריפורטר" מדווח כי נכנסו לתמונה גם ענקיות הטכנולוגיה, שיכולות לשלם כמו וורנר, אם לא הרבה יותר.

האיום מצד אפל ואמזון גרם לוורנר להפעיל לחץ על MGM, שמוכרת את הזכויות, לסגור במהירות את העסקה.

ג'יימס בונד נחשב לאחד המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר בהוליווד, לצד מותגים מצליחים אחרים כמו מארוול, פיקסר ולוקאס פילם – שמחזיקים בזכויות של "מלחמת הכוכבים". לפי הדיווח, שווי המותג נאמד ב-2-5 מיליארד דולר.

"ספקטר" "ספקטר" "ספקטר"

בנוסף לאפל ואמזון, ישנן גם כמה חברות סיניות המעוניינות בזכויות, לפי דיווחים, ועשויות לדחוף את המחיר כלפי מעלה.

עם זאת, במבנה הנוכחי, מותג בונד לא נחשב כמקור הכנסה משמעותי עבור אולפני הסרטים, על אף הצלחתו הגדולה בקופות. לפי דיווח במגזין "פורבס", סוני מימנה 50% מהעלויות, אך גרפה רק 25% מהרווחים לאורך החוזה שלה שהיה תקף לארבעה סרטים.

ההערכה היא כי אם אפל תזכה בסופו של דבר בזכויות, היא תפתח את בונד גם לסדרת טלוויזיה, זאת מכיוון שבראש המאמצים של החברה עומדים זאק ואן טמבורג וג'יימי אלריך, שעבדו בתפקידים בכירים בחטיבת הטלוויזיה של סוני והפתיעו את התעשייה כשהודיעו ביוני על המעבר שלהם לאפל.

הסרט הבא בסדרה, ה-25 במספר שגם בו יככב השחקן הבריטי דניאל קרייג בתפקיד המרגל, יעלה לאקרנים בנובמבר 2019. בשלב זה עוד לא נבחר במאי לפרויקט. 

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ההכנסות אינן ממכירת כרטיסים בלבד
שכחתם את יתר המוצרים בהם נעשה שימוש בסרט, המייצרים מאות מיליוני דולרים לחברות המייצרות אותן, אשר בתמורה לשימוש בהם בסרט מוכנות לשלם כסף רב לבעלי המותג. תחשבו שעוני אומגה, אוסטון מרטין, BMW, מרצדס, יצרן החליפות האיטלקי בריוני ואחרים, יצרני משקאות חריפים, חברות נשק ואלקטרוניקה ועוד מגון ענק של תכשירים, גאדג'טים ומוצרים נלווים. מגיב 1 ספציפית, אתה עדיין חושב שהמותג הנ"ל לא שווה 2.5 מיליארד דולר?
על מותגים והכנסות  |  07.09.17
1.
עולם מוזר ...2-5 מיליארד דולר על זכויות ?
בשליש מכסף הזה אפשר לנסות לפתח לפחות 5 טרילוגיות שונות (האיש משום מקום, גייסון בורן ועוד רעיונות חדשים) לפחות אני (ואולי התבגרתי) רואה את ז'אנר הפעולה / קימדיה כמשהו שמיצה את עצמו, סרטי בונד האחרונים לא היו משהו (הם היו טובים בהשוואה לסרטי בונד אבל העולם השתנה ומה שהיה מושך בשנות ב 60 וה 70 כבר לא עושה את אותו האפקט) הילדים שלי בכלל לא מבינים על מה כל הבאז... אז איך המחיר כל כך גבוה ? אולי הרווחים כל כך גבוהים ?
ת  |  07.09.17