אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטפסת לפסגה: וואווי עקפה את אפל בשוק הסלולר צילום: בלומברג

מטפסת לפסגה: וואווי עקפה את אפל בשוק הסלולר

היצרנית הסינית השתלטה על כ-13% משוק הסמארטפונים העולמי בקיץ האחרון ועקפה את הענקית האמריקאית. המקום הראשון עדיין מוחזק בידי סמסונג הקוריאנית, אך המצב עשוי להשתנות עם השקת האייפון הבא

07.09.2017, 16:00 | רפאל קאהאן

וואווי עקפה את אפל והפכה ליצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם - כך לפי נתונים חדשים של חברת המחקר Counterpoint. ביולי האחרון החזיקה היצרנית הסינית כ-13% מהשוק העולמי לעומת אפל, שירדה לכ-12.5%. במקום הראשון עדיין ניצבת סמסונג עם כ-21% מהשוק.

קראו עוד בכלכליסט

על אף המאורע החשוב עבור ענקית הסמארטפונים הסינית, עדיין מדובר בניצחון בנקודות; את טבלת מכירות המכשירים מובילים האייפון 7 (4% לדגם הבסיסי, 2.9% לאייפון 7 פלוס), במקומות 3 ו-4 ניצבים מכשירי Oppo והגלקסי S8 ניצב במקום החמישי (בתיקו עם הנוט 4X של שיאומי). 

וואווי Mate 9 pro , צילום: ניצן סדן וואווי Mate 9 pro | צילום: ניצן סדן וואווי Mate 9 pro , צילום: ניצן סדן

אז איך יתכן שוואווי מכרה יותר מכשירים מאפל, אך לא הצליחה לפרוץ לראש הטבלה עם מכשיר פופולרי? הסיבה היא שהיצרנית מציעה מגוון רחב מאוד של מכשירים, שהוא שני רק לשל סמסונג ו-LG. יצרניות אסייתיות נוטות להציע מספר גדול של דגמים לשווקים השונים בשינויים מינוריים. למשל, בסין משווקים דגמים של סמסונג שלא ניתן לרכוש בשום מקום אחר בעולם וכך גם אצל וואווי והאחרות. אפל, לעומת זאת, מוכרת רק שני דגמים בכל זמן נתון שמקל עליה למכור אותם בהיקף נרחב לצד המותג החזק.

על פי נתוני IDC מהרבעון השני השנה, אפל מכרה כ-41 מיליון מכשירים ואילו וואווי כ-38.5 מיליון. עקיפתה של הסינית את יריבתה התאפשרה בשל הירידה במכירותיה של אפל במהלך הקיץ, שנחשב באופן מסורתי לתקופה חלשה עבור היצרנית האמריקאית. הסיבה לצניחה היא שאפל נוהגת להציג את דגמי האייפון החדשים בספטמבר-אוקטובר, מה שגורם לירידה במכירות עד להגעתם של הדגמים החדשים לשוק.

על אף נסיבות השוק של אפל, הנתונים הללו הם בשורה טובה לוואווי שחיזקה את מכירותיה באירופה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואסיה בדגש על סין. אם היא תצליח להמשיך להגדיל את מכירותיה באופן קבוע, לא מן הנמנע שהיא תצליח לאיים בתוך כשנה עד שנתיים על מעמדה של סמסונג. תרחיש שכזה עשוי לייצר מלחמת מותגים חדשה בעולם הסמארטפונים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות