אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבוננזה האמיתית של גלובוס מקס: מכירת המזון במזנונים צילום: Israel Hadari

הבוננזה האמיתית של גלובוס מקס: מכירת המזון במזנונים

מדו"חות רשת בתי הקולנוע הפרטית, שנרכשה על ידי משפחת זלקינד, עולה כי שיעור הרווח הגולמי ממכירות במזנונים בשנים 2014 - 2016 עמד על כ־70%, זאת לעומת שיעור רווח גולמי של כ־30% בלבד מפעילותה העיקרית - מכירת כרטיסי קולנוע

11.09.2017, 07:00 | גולן חזני ותמר טוניק

בין שלל הנתונים של דו"חות רשת בתי הקולנוע הפרטית גלובוס מקס, שנרכשה על ידי חברת אלקו של משפחת זלקינד תמורת 144 מיליון שקל, ושנחשפו אתמול ב"כלכליסט", מסתתרים כמה מספרים שמאירים את פעילותה של גלובוס מקס, ובראשם שיעורי הרווחיות הגבוהים של הרשת מפעילות המזנונים שמטילים צל כבד על שיעורי הרווחיות מפעילותה העיקרית - מכירת כרטיסי קולנוע.

למעשה, מכיוון שחברות בתי הקולנוע בארץ, למעט יס פלאנט, הן פרטיות, דו"חות גלובוס מקס הם הזדמנות ראשונה לעמוד על שיעורי הרווח האמיתיים של רשתות בתי הקולנוע. מדו"חות גלובוס מקס עולה כי הכנסות החברה ממכירת כרטיסים ב־2016 הסתכמו ב־101.5 מיליון שקל. עלות התפעול של בתי הקולנוע באותה שנה עמדה על 69 מיליון שקל.

מימין: מנכ"לי אלקו מייקי ודני זלקינד. הבעלים החדשים של גלובוס מקס, צילום: Israel Hadari מימין: מנכ"לי אלקו מייקי ודני זלקינד. הבעלים החדשים של גלובוס מקס | צילום: Israel Hadari מימין: מנכ"לי אלקו מייקי ודני זלקינד. הבעלים החדשים של גלובוס מקס, צילום: Israel Hadari

כלומר, הרווח הגולמי מפעילות זו הסתכם בכ־33 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על 32.3%. מדובר על שיעור דומה לשנים הקודמות: ב־2015 עמד שיעור הרווח הגולמי ממכירת כרטיסים על 29% ובשנה שלפני כן על 33.4%.

ההכנסות מממכירות במזנונים אמנם היו נמוכות יותר בכל השנים האלו, אך שיעור הרווח הגולמי מההכנסות היה כפול. כך, למשל, הכנסות גלובוס מקס ממכירות במזנונים ב־2016 הסתכמו ב־41.3 מיליון שקל ועלות המכירה במזנונים עמדה על 12.5 מיליון שקל. כלומר, הרווח הגולמי מפעילות זו הסתכם בכ־29 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על 69.7%. גם בשנים הקודמות שיעור זה נע סביב 70% (70.2% ב־2015 ו־72.3% ב־2014).

גם בעולם מציגות רשתות בתי הקולנוע שיעורי רווח גולמי גבוהים מפעילות המזנונים. כך, למשל, רשת בתי הקולנוע הגדולה בארה"ב ובעולם AMC, הכניסה 771 מיליון דולר מעסקי המזון במחצית הראשונה של 2017. שיעור הרווח הגולמי מהכנסות אלה עמד על 84%; וסינפלקס, רשת בתי הקולנוע הגדולה בקנדה, הכניסה 423 מיליון דולר מפעילות המזנונים ב־2016. שיעור הרווח הגולמי מהכנסות אלה עמד בתקופה זו על 77%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות