אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בהתאם לחוק השקיפות: ניו-פארם החלה לפרסם מחירים באינטרנט  צילום: אוראל כהן

בהתאם לחוק השקיפות: ניו-פארם החלה לפרסם מחירים באינטרנט

זאת לאחר שהרשות להגנת הצרכן הוציאה לחברת הפארם התראת קנס בסך 1.5 מיליון שקל על הפרת תקנות שקיפות המחירים

11.09.2017, 17:22 | אורנה יפת

לאחר התרעה שהוציאה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לחברת ניו-פארם, על הפרת תקנות שקיפות המחירים, החלה היום (ב') ניו-פארם לפרסם את המחירים בסניפים ברשת האינטרנט, ושלחה לרשות לסחר הוגן את הקישור לפרסום מטעמה שעלה כבר באתר הרשות. כך נודע ל"כלכליסט". ניו פארם העלתה את המידע הנדרש ובכלל זה קובץ חנויות, קובץ מחירים וקובץ מבצעים.

קראו עוד בכלכליסט

רשת הפארם פרסמה את המחירים כפי שנדרש וזאת למרות שהרשות להגבלים עסקיים אישרה בשבוע שעבר את עסקת המיזוג. כלומר, ניו פארם היתה יכולה להמתין להשלמת עסקת רכישת הרשת על ידי שופרסל ולקבל את שירות פרסום המחירים מרשת המזון.

ב-22 ביוני 2017 פנתה ניו פארם אל הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד הכלכלה בבקשה למתן ארכה לצורך השלמת ההערכות ליישום התיקון לחוק. בעקבות בקשת החברה התקיימה ביום 4.7.2017 פגישה בין נציגי החברה והממונה על הגנת הצרכן ובה פירטה החברה בפני הממונה את הסיבות והטעמים בעטיין מתבקשת הארכה להשלמת ההערכות. בהמשך לאותה בקשה החליט הממונה על הגנת הצרכן ביום 5.7.2017 למסור לחברה התראה מנהלית במקום הודעה לחיוב, בגין הפרת החובות המנויות לחוק לצד דרישה לתיקון ההפרה הנטענת. ההתראה על קנס בגובה 1,147,500 שקל, ניתנה לחברה בהתאם לסמכות הממונה ולנוהל המצאת התראה מנהלית חלף עיצום כספי לפיה התראה כחלף לחיוב כספי תינתן במקום בו מתבצעת הפרה של הוראת דין חדשה בתוך שלושת החודשים ממועד כניסת ההוראה החדשה לתוקף.

סניף ניו פארם, צילום: אסף לב סניף ניו פארם | צילום: אסף לב סניף ניו פארם, צילום: אסף לב

החברה פנתה אל הממונה בבקשה לשקול שנית את החלטתו ולהורות על ביטול ההתראה מהטעמים שפורטו בבקשה, אך בקשה זו נדחתה. החברה מסרה לממונה כי היא שוקדת ופועלת במרץ ליישום הוראות התיקון לחוק ולשם כך בין היתר, היא נעזרת בגורמי חוץ מתחום מערכות המידע. בדו"חות המשביר לצרכן לרבעון השני, הנהלת החברה הודיעה כי היא מעריכה שתעמוד במועד בו היא נדרשת לפרסם את מחיריה לציבור על פי ההתראה המנהלית.

לאחר ההודעה על ההתראה שקיבלה בתחילת יולי, מסרה ניו פארם לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן כי היא לא הספיקה להיערך להתאמת המערכת הממוחשבת בשל פרק הזמן הקצר מדי שהוקצה לרשתות הפארם וקשיים טכנולוגיים בהטמעת המערכת שבונה עבורה חברה חיצונית. אלא ברשות לא קיבלו את טענת הרשת. זאת בעיקר לאור העובדה שהמתחרה, סופר פארם, החלה לפרסם את המחירים עם כניסתו לתוקף של החוק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות