אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בשורה לקונים באינטרנט: דואר ישראל השיק את מרכז המיון הארצי לחבילות

המרכז מצויד בטכנולוגיות שיקצרו את זמן הטיפול בחבילות, והוא ערוך לטפל במעל 100 מיליון הזמנות בשנה - מספר גבוה בהרבה מצפי החבילות לשנת 2017. מנכ"ל הדואר: "אנו תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר"

12.09.2017, 11:55 | אביב גוטר

דואר ישראל השיק היום (ג') באופן רשמי את פרויקט הדגל שלו - מרכז הסחר המקוון, מרכז מיון ארצי לחבילות, בהשקעה של 100 מיליון שקל.

המרכז מתפרש על פני כ-18 דונם באזור התעשייה במודיעין, הוא ערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה ויעסיק כ-250 עובדים. לשם השוואה, בחציון הראשון של 2017 התקבלו בדואר כ-26 מיליון חבילות. 

קראו עוד בכלכליסט

במרכז הוטמעו טכנולוגיות חדשניות לקטלוג ופענוח חבילות, שיקצרו באופן משמעותי את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל הביע תמיכה בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר. "העלאת תקרת הפטור תאפשר הזמנת יותר חבילות, ותוריד חסמים רבים גם בקרב אוכלוסיות חלשות", אמר גולדשטיין. "דואר ישראל תורם להורדת יוקר המחיה, כאשר ההערכה שלנו היא שהעלאת תקרת הפטור ממע"מ תגרום לגידול משמעותי בהזמנת חבילות ותגיע ל-300 מיליון חבילות בשנת 2025".

 

מרכז הסחר המקוון במודיעין, צילום: עוזי בלומר מרכז הסחר המקוון במודיעין | צילום: עוזי בלומר מרכז הסחר המקוון במודיעין, צילום: עוזי בלומר

בין הטכנולוגיות החדשות הוטעמה מערכת לקריאת פריטים המספקת פתרון היקפי לסריקה וקריאת מאות אלפי חבילות העוברות במרכז מדי יום. מערכת המידע כוללת יכולות פענוח של המידע הקיים על החבילה, זאת על ידי צילום פני החבילה וזיהוי כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען. נתונים אלה אמורים להקל על הדואר לשפר את הליך ניתוב החבילות ולאפשר לה לעקוב אחריו.

שר התקשורת איוב קרא אמר "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. הדואר הוא אחד הגופים המשמעותיים במדינת ישראל, הוא מספק שירות אוניברסלי ונוגע ב-8 מיליון תושבים, מדן ועד אילת.

"החברה עברה בשנתיים האחרונות מהפכה עצומה בכל מה שקשור בשיפור השירות ללקוח. מחברה שקפאה על שמריה במשך עשור - לחברה שמציגה שיפור בתוצאות העסקיות, צמיחה בכל מדדי השירות וגם קדמה טכנולוגית בתחום העברת חבילות לציבור".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל התייחס לאסטרטגיה העסקית של החברה ואמר: "הקמת מרכז הסחר המקוון לצד המשך פתיחת מרכזי מסירת חבילות יאפשרו לנו לקצר את זמני המסירה וההמתנה לחבילות, לשפר את השירות ולהשלים רפורמות נוספות בחברה.

"בנוסף לתחום הסחר המקוון, בשנים הקרובות נפעל ביתר שאת לפתיחת מנועי צמיחה נוספים לחברה כגון תחום השירותים הפיננסיים באמצעות בנק הדואר ושירותים לוגיסטיים שונים. אני מאמין כי הפרטה של החברה, בהתאם לתוכנית הרפורמה, עשויה לסייע מאוד לצמיחה וההתרחבות של החברה כגורם עסקי מוביל במדינת ישראל, ונבצע את המהלכים הנדרשים כדי לקדם זאת".

תגיות