פרשנות
דור ה-X: האייפון מתבגר, ואיתו גם אפל עצמה
החברה הבינה שאהדת הקהל לבדה לא תוכל להשאיר אותה בצמרת הטבלה ללא חדשנות; ה-iPhone X שנחשף אמש מהווה קפיצה קדימה בתחומי העיצוב והממשק עבור אפל, במטרה להתמודד עם יצרניות סיניות זריזות שנושפות בעורפה
העולם התרגל לשלם כ-700 דולר על סמארטפון עילית - ובקרוב תרגיל אותו אפל לשלם גם 1,000; אמש נחשף סמארטפון האייפון 10 (X), שמציג שורת שיפורים מהותית על פני הדורות הקודמים של מותג הסלולר הפופולרי.
קראו עוד בכלכליסט
כל היכולות הללו קיימות כיום, על המדף ובמוצרים סדרתיים, ברמות שונות. למשל, שיאומי השיקה סמארטפון עם מסך בתצורה דומה כבר לפני שנה ולאחרונה חשפה את יורשו; וואווי חשפה החודש מעבד בעל יכולות NPU שיניע את מכשיריה הבאים; והמעבר לכפתורי בית וירטואליים במקום לחצנים בוצע באנדרואיד לפני שנים. אבל המומחיות של אפל היא לא בלהמציא גלגלים, כי אם בלשפר אותם.
החברה הבינה לאן נושבת הרוח וראתה את המהירות בה מציגות יצרניות סיניות חידושי עיצוב וחומרה - מה שהוביל אותה לבצע קפיצה גדולה קדימה. אפל לא מרבה לבצע קפיצות שכאלה משום שאין לה צורך בהן: יש לה מוצרים טובים דיים כדי להיתפס כמתחרים ראויים גם למכשירים מתקדמים יותר טכנולוגית - וקהל מאוהב שמצביע ברגליים; מכשירי האייפון ניצבים בשלווה בצמרת טבלאות המכירות.
משנה לשנה מתקרבות המתחרות אל הענקית האמריקאית: לפי דו"ח של חברת המחקר קאונטרפוינט, וואווי עקפה את אפל במספר הסמארטפונים שנמכרו ברבעון האחרון. האייפון החדש נועד להזכיר לקהל שלא צריך להתפשר בין המותג הוא אוהב ובין חדשנות טכנולוגית - כל עוד יהיה מוכן לשלם אלף דולר. האייפון 10 מראה שאפל מודעת לתחרות ומוכנה להתאמץ, להמר על תמחור לא שגרתי ולהזיע כדי להישאר בשורה הראשונה. השקתו משקפת ראיה עסקית דינמית, שיודעת שכל אהדת הקהל לא תשמר את נתוני המכירות ללא חדשנות שתצדיק אותה.
7 תגובות לכתיבת תגובה